Clickfarm

Door Neo_TGP op donderdag 10 mei 2018 13:43 - Reacties (28)
Categorie: Gaming, Views: 4.420

Goh, wie had er nou verwacht dat er zoveel mensen gevoelig zouden zijn voor een eenvoudig klikspelletje :). Met pieken van een paar honderd gelijktijdige spelers is clickfarm.nl (zie deze en deze eerdere posts) wat drukker geworden dan dat ik verwacht had!

Neemt niet weg dat ik nog steeds met plezier verder werk aan het spel. Door de drukte op het werk en het mooie weer gaat het wat minder snel dan eerst, maar toch heb ik gisteren dan eindelijk weer een grote update kunnen uitbrengen :).

Meer discussie over het spelletje vind je hier, het spel zelf vind je hier en hier onder staan de updates van de afgelopen tijd :)

UPDATES (enkel de gebundelde updates):

08-02:
  • Pasta fabrieken uit de piek energie verbruik weergave gehaald
  • Probleem met farmrobots en het niet automatisch weghalen van de handmatige "bewerk velden" knop als je ieder 10e veld koopt is opgelost.
  • Graan onderzoek levert nu met iedere ronde minder rendement op
  • Graan onderzoek heeft levels gekregen, die zijn nu ook zichtbaar (klopt alleen voor nieuwe spelers of na een reset)
  • Je kan nu veilig refreshen tijdens de research van veredeling van graan (voortgang wordt bewaard)
  • Olieprijs kan nu daadwerkelijk 20 euro worden
  • De sales computers verkopen nu nog maar 1x per 5 seconden, vlak voor de prijs veranderd, dit verkleint de kans op problemen met olie (nog niet volledig uitgesloten helaas)
  • Dat de salescomputer de bloem voor 1000* teveel verkoopt zou niet meer voor moeten kunnen komen
13-02:
  • Exporteren voortgang via menu mogelijk gemaakt
  • Olieproductie en energie productie netter gemaakt (er wordt geen olie gepompt als de voorraad al vol is, energieverbruik is nauwkeuriger)
  • Weergave van graan onderzoek is iets verduidelijkt
  • Kans op stilvallen oliepompen door gebrek aan olie voor het maken van de benodigde energie is kleiner
  • Negatieve olievoorraad is nu echt niet meer mogelijk
  • Diverse kleine code aanpassingen
  • Volgorde laden graan en kippen aangepast om het incidenteel vermoorden van kippen te voorkomen
15-02:
  • Betere verwerking graan voor kippenboerderijen
  • Meer graanvooraad op kippenboerderijen
  • Voorraadbalk eieren toegevoegd in kippenboerderij blok
  • Mining research robuster gemaakt (heeft wel nog issue's)
  • Paypal donatie mogelijkheid toegevoegd (naast bunq, ideal enz.)
  • Savegame export ook mobile ready en duidelijker gemaakt
  • Savegame import toegevoegd aan het menu (nu ook gemakkelijk cross-device)
  • Wat overbodige code opgeruimd
  • Kleine fix voor de windmolencontrollers
  • Nog meer mining research fixes
27-02:
  • Berekening maken pasta aangepast
  • Het spel kan nu gepauzeerd worden (via game opties)
  • Graan en bloem silo's zijn nu goedkoper
  • Olietanks worden steeds duurder
  • Verhouding tussen de verschillende levels (drempels voor volgend level) is aangepast
  • Onderzoek mijnbouw gefixt
  • Prospecting beschikbaar gesteld
  • Steenkoolmijnen mogelijk gemaakt
  • Steenkool energiecentrale mogelijk gemaakt
  • Om te voorkomen dat je vast komt te zitten kan je steenkool ook kopen
  • Ijzer, Koper, Uranium, Goud en Diamant zijn nog niet beschikbaar :)
  • Indeling van interface is iets aangepast
  • Eieren worden nu in een balk bj de kippenboerderij weergegeven
  • Als je niet genoeg energie hebt voor het maken van pasta krijg je nu de juiste melding
  • Zaken die per 5 ticks en zaken die per 1 tick gaan werken nu in 1 loop, dit voorkomt wat kleine foutjes / rariteiten
  • Voor nu is de steenkool prijs nog fixed op 5k per ton
  • Steenkool kan nog wel wat beter verwerkt worden in de interface maar dat pak ik nog op
  • En talloze kleine fixes :)
Hoe werkt mining?

Als je de drie onderzoeken gedaan hebt kan je gaan prospecten, dit kost aardig wat geld, maar duurt niet al te lang. Als je een type mijn vind dat al beschikbaar is (alleen steenkool op dit moment) kan je de mijn ook daadwerkelijk bouwen.

Mijnen kosten aardig wat energie, maar in het geval van steenkool (en later uranium) kan je de gedelfde resources ook weer gebruiken voor het maken van nog meer energie :). In het geval van steenkool kan je klem komen te zitten als je niet genoeg steenkool meer hebt voor het opwekken van energie kan je bij een te grote afhankelijkheid van steenkool zonder stroom komen te zitten. Om die reden kan je tegen een hoge prijs alsnog handmatig steenkool bijkopen, maar wel maar een beperkte hoeveelheid (max 5% van je steenkoolopslagcapaciteit). Dit zou je alleen doen als je verder echt klem zit.

07-03:
  • Kleine stapjes gezet naar het online opslaan van je voortgang
  • IJzermijnen actief gemaakt
  • IJzererts als resource beschikbaar en verkoopbaar gemaakt
  • Staalproductie (hoogovens) gemaakt
  • Staal als resource beschikbaar en verkoopbaar gemaakt
  • Werking steenkool verbeterd
  • Steenkool aanzienlijk goedkoper gemaakt (50 euro per ton)
  • Onder game-opties vind je nu een mogelijkheid om een verkoopmenu te openen om snel alle prijzen van je resources te zien en ze gemakkelijk te kunnen verkopen
  • Alle alerts zijn vervangen door overlay popups
  • Deze overlays komen niet naar voren bij automatische productie
  • Steenkool en IJzererts worden niet meer automatisch verkocht bij overproductie.. De productie wordt simpelweg verlaagd.
  • Je kan mensen in dienst nemen die pasta voor je maken :) deze mensen hoeven hier alleen maar pasta voor terug (en eenmalig een miljoen)
  • De laatste 5 verkopen zijn nu zichtbaar in het stats overzicht
  • Talloze kleine aanpassingen in de code om het een en ander te optimaliseren
  • Verder overgestapt op een centrale timer / loop (nog niet helemaal af)
  • Eerste stappen gezet om resource prijzen helemaal centraal (op de server) te bepalen, als dat lukt kan ik kijken of het verkopen van resources impact kan hebben op de prijzen bij andere spelers
  • Prijzen ijzer en steenkoolmijnen zijn aangepast
16-03 Toevoeging backend voor savegames
Voor nu doet de backend niet veel meer dan het centraal bijhouden van de voortgang van alle spelers (daar kan ik dan later weer stats van maken). Voor iedere speler wordt automatisch onderwater een online ID aangemaakt. Iedere minuut wordt je voortgang naar de backend gestuurd. In het menu heb je dan nu 3 opties:

Exporteer game ID
Gebruik deze code als je van systeem wil wisselen. Nadat je deze optie gebruikt hebt wordt je huidige sessie gereset, dus zorg dat je die code kopieert!

Exporteer save ID
Deze optie maakt een save voor specifiek dit moment. Je kan deze ID ook met andere uitwisselen, wanneer je een import van deze code doet wordt er een nieuw online ID aangemaakt waar je op verder gaat. Als je dan een fout maakt kan je altijd nog terug naar dit save ID :).

Importeer game / save ID
Spreekt voor zich :)

Nu dit achter de rug is (het schijven van een php connector en een node.js backend) kan ik weer verder met nieuwe content :). Een reload van de pagina zou de nieuwe functionaliteit moeten activeren.

24-03 Gewijzigde backend, kunststof en salescomputer pasta
Ik heb eerder deze week de backend weer omgegooid, deze is nu een stuk betrouwbaarder voor het opnieuw ophalen van savegames. Ik heb nu ook een beter beeld van hoeveel mensen de game tegelijk aan het spelen zijn :).

Verder in deze update:
  • Je kan nu een salescomputer gebruiken voor het automatisch verkopen van pasta
  • Er is een resource bij gekomen, kunststof
  • Je kan kunststof maken van olie
  • Kunststoffabrieken zijn te automatiseren met medewerkers die pasta eten
  • Wat kleine fixes
09-05 Kernenergie!
Deze update heeft even op zich laten wachten door een bijzonder drukke tijd op het werk en het mooie weer ;). De focus ligt op kernenergie en alles wat daarbij komt kijken.
  • optimalisatie savegames
  • level 10 en 11
  • Grotere olietanks mogelijk gemaakt
  • V2 oliepompen toegevoegd
  • Bestaande oliepompen upgraden
  • Automatisch verkopen pasta
  • Uranium mijnen geactiveerd
  • splijtstofstavenproductie toegevoegd
  • Kerncentrale toegevoegd
  • Kernreactoren toegevoegd
  • Kernafval toegevoegd
  • Verkopen mijnen mogelijk gemaakt (daar waar dat niet al was)
  • Meer zaken verkoopbaar gemaakt
  • Voorbereiding centrale registratie verkopen resources

Volgende: Klein webspelletje deel 2 30-01 Klein webspelletje deel 2

Reacties


Door Tweakers user Squee, donderdag 10 mei 2018 17:43

Oh jeetje waar ben ik nu weer in beland! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_


Door Tweakers user Squee, vrijdag 11 mei 2018 00:35

Kunststof maken werkte wel, maar het verkopen er van (nog) niet? Het kwam ook vrij vroeg al tevoorschijn voor mijn gevoel, terwijl je nog geen pasta kon maken voor de medewerkers.

Na level 13 gehaald te hebben en eindelijk een kerncentrale+reactor gebouwd te hebben vond ik het echt wel mooi geweest... Het einde was wel een beetje saai grinden omdat staal het enige is wat genoeg oplevert om die gigantische bedragen op te brengen. De 'beloning' van het hebben van zo'n reactor viel ook erg tegen, slechts 5000 energie voor zoveel geld? Ik had al 40 kolencentrales dus dan had ik net zo goed twee erbij kunnen kopen 8)7 (want met 37 kolenmijnen had ik toch zat...)

Ook jammer dat Koper/Goud/Diamant verder er nog niet in zit. Ben benieuwd wat je er mee gaat doen. Het zou ook leuk zijn als meer dingen te automatiseren zijn later (zoals pasta productie?), en dat het ook nodig is om die hele productie keten in stand te houden. In eerste instantie had ik mijn hele boerderij-deel gesloten toen ik mijnen ging bouwen, tot ik er achter kwam dat ik voor Uranium *wel* pasta nodig had ;) (dus toen werden er weer 1.2 miljoen kippen terug naar binnen gereden... :9 :+ )

Maar het idee is leuk, en erg verslavend. Het heeft succesvol m'n halve middag en hele avond om zeep geholpen _/-\o_

Door Tweakers user Squee, vrijdag 11 mei 2018 00:38

Ik bedenk me nog een bugje dat ik tegen kwam; toen ik mijn boerderij had afgebroken en alle FarmBots had verkocht, bleef hij toch daar nog steeds aftellen alsof ik er nog een of meerdere had. Als ik toen weer handmatig mijn land wilde bewerken, ontving ik ook vreemdgenoeg geen graan.

Door Tweakers user Kecin, vrijdag 11 mei 2018 03:29

Ik ben echt zwaar verslaafd. Speel al weken achter elkaar. Kleine crosspost met mijn huidige statistieken (best redelijk volgens mij, kan je ook een overzicht zien in de back-end)? Zonder cheaten overigens:
  • Aantal ijzermijn locaties/mijnen: 211/211
  • Aantal steenkoolmijn locaties/mijnen: 357/357
  • Aantal uraniummijn locaties/mijnen: 153/153
  • Aantal kopermijn locaties/mijnen: 219/0
  • Aantal goudmijn locaties/mijnen: 54/0
  • Aantal diamantmijn locaties/mijnen: 49/0
Verder mag ik niet klagen. Na een complete investeringsronde (meer land, nieuwe oliepompen, zo'n 100 miljardmiljoen aan nieuwe opslag 8)7 ) heb ik nog het volgende:
Vermogen: § 718.244.282.055.280,60
Kijken we nog naar de kleintjes :+ :P?
Ik heb echt geen idee naar wat voor bedrag ik elke keer zit te kijken, bij elke kolom weet ik niet of het nu een miljoen of een miljard is. Beetje Donald Trump stijl zeg maar...

Maar het nieuwe level zal nog wel even duren:

Level:
Huidig level is: 18
Drempel voor volgend level: § 2.288.818.359.375.000,00

Olie
Aantal pompen: 3,500 (v2 varianten)
Productie (per tick): 350,000
Energieverbruik (per tick):262,500

Energie
De huidige energieproductie: 1,783,500
De huidige piekenergievraag: 583,450
Olieverbruik: 500

Pasta :+
Aantal dozen pasta op voorraad: 15,011,806,738.452

Onderzoek
Veredeling graan:
Het onderzoek zal: 429572 seconden duren en kost: § 35.359.742,00
Opbrengstverbetering: 3.94% (voor deze upgrade)
Je bent nu op research level: 94
Het onderzoek is klaar over: 340437 Seconden

Staal
Aantal loodsen: 1,000
Staal in voorraad: 999,923,000
Totale ruimte: 1,000,000,000
Beschikbare ruimte: 77,000

Uranium
Je hebt in totaal 154 uraniummijn locaties gevonden. Hiervan zijn er 154 actief in gebruik.
Je produceert op dit moment 15,400 ton uranium per 10 ticks, dit kost 385,000 energie. Daarnaast eet je personeel 30,800 pasta per 10 ticks (die zin in italic snap ik nogsteeds niet :D )

Splijtstofstavenproductie
Fabrieken: 200
Het huidige (maximale) verbruik per batch:
Energie: 30,000,000
Staal: 200,000
Uranium: 2,000,000

Kerncentrales
Je hebt op dit moment:
Kerncentrales: 50
Kernreactoren (actief/totaal): 250/250
Splijtstofstaven (aanwezig/max): 15/750 (Oftewel lang niet genoeg uranium |:( O-) )
waste pellets: 942

Energieproductie: 1,250,000
Pelletverbruik (per tick): 250

Door Tweakers user onok, vrijdag 11 mei 2018 09:10

Leuk dat je het nog steeds door ontwikkeld :)

Door Tweakers user onok, vrijdag 11 mei 2018 10:16

Maak m open source, ik wil je wel helpen :)

Door Tweakers user TommyboyNL, vrijdag 11 mei 2018 10:21

Het lijkt er op dat als ik het spel pauzeer de automatische processen daadwerkelijk stoppen, maar het handmatig bewerken van land e.d. blijft wel mogelijk.

Door Tweakers user Snowmiss, vrijdag 11 mei 2018 13:00

Leuk spelletje, zojuist even gespeeld en tot level 5 gekomen in korte tijd

Door Tweakers user jip_86, vrijdag 11 mei 2018 14:01

Je hebt nog een foutje in je js staan zo te zien bij verkopen plastic:
ga('send', 'event', 'Sales', 'plastic', 'General');
ga kent die niet :)

Door Tweakers user elmo_1978, vrijdag 11 mei 2018 16:08

jip_86 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:01:
Je hebt nog een foutje in je js staan zo te zien bij verkopen plastic:
ga('send', 'event', 'Sales', 'plastic', 'General');
ga kent die niet :)
hetzelfde probleem bij mij na effe spelen.

nog iets wat opvalt de standaard olie tank is 1.000.000 1 miljoen liter
nieuwe tanks die je erbij kan kopen zijn 1.000 1 duizend liter.

Denk dat de verhouding scheef is.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 mei 2018 16:23]


Door Tweakers user PorJaxian, vrijdag 11 mei 2018 19:35

Leuk spel joh! Alleen bugje, kunststof verkopen werkt niet.
Ben je ook van plan om dit opensource te maken? Misschien dat andere mensen willen bijdragen :) ik zou wel interesse hebben.

*edit* oh lees al meer meldingen over de kunststof bug :)

[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 mei 2018 19:36]


Door Tweakers user Septimamus, zaterdag 12 mei 2018 17:58

Heerlijk spelletje voor even tussendoor. Hulde dat je er updates aan toevoegt. Ik heb echter ook dat kunststof niet verkoopt en splijtstofstaven staan enkele keren niet lekker geschreven.

Kleine dingen ten opzichten van een erg leuk spelletje. Bedankt.

Door Tweakers user Gamebuster, zondag 13 mei 2018 22:29

Wat leuk! Het heeft mij ook geinspireerd om zo'n mini game te maken :)

https://i.imgur.com/Y9FKEhp.png

:) Ik wil er ook leuke visualisatie bij doen van je "farm", zodat je zelf een boerderij kan aanleggen ipv op "koop veld" klikt.

De bloemprijzen gaan nog harder op en neer dan de bitcoin, pfff :D

[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 22:44]


Door Tweakers user Robin91, maandag 14 mei 2018 06:46

Nice, al enige donaties binnen? Zouden er mogelijkheden zijn om er een klein inkomen uit te genereren door middel van ads of microtransacties?

Door Tweakers user Neo_TGP, maandag 14 mei 2018 07:32

Robin91 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 06:46:
Nice, al enige donaties binnen? Zouden er mogelijkheden zijn om er een klein inkomen uit te genereren door middel van ads of microtransacties?
Ik kies er bewust voor om geen ads op de site te gebruiken en gelukkig is dat in ieder geval voor een paar mensen aanleiding geweest om een donatie te doen :) (waarvoor dank!). Echt inkomen kan je het met deze hoeveelheden niet noemen, maar het is net genoeg om af en toe zelf een spelletje te kopen :) (Op naar Surviving Mars (pc) en Donkey Kong (Switch)) ;)
TommyboyNL schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:21:
Het lijkt er op dat als ik het spel pauzeer de automatische processen daadwerkelijk stoppen, maar het handmatig bewerken van land e.d. blijft wel mogelijk.
Klopt, alles wat via de centrale timer loopt wordt gestopt, maar het is wel nog mogelijk om zelf dingen te den inderdaad.
Septimamus schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:58:
Heerlijk spelletje voor even tussendoor. Hulde dat je er updates aan toevoegt. Ik heb echter ook dat kunststof niet verkoopt en splijtstofstaven staan enkele keren niet lekker geschreven.

Kleine dingen ten opzichten van een erg leuk spelletje. Bedankt.
Het verkopen van kunststof is inmiddels weer mogelijk, ik had nog een verwijzing naar een functie die niet meer bestaat in de code staan..
onok schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:16:
Maak m open source, ik wil je wel helpen :)
Wanneer ik er zelf echt niet genoeg tijd meer voor heb of er simpelweg geen zin meer in heb zal ik de code op github zetten :)

Door Tweakers user Gamebuster, maandag 14 mei 2018 13:26

De code is al open source, kijk in de broncode :) Geen minifier o.i.d.

Door Tweakers user Neo_TGP, maandag 14 mei 2018 14:24

Gamebuster schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:26:
De code is al open source, kijk in de broncode :) Geen minifier o.i.d.
Er is nogal een verschil tussen inzichtelijk en open source natuurlijk. Ik heb bewust geen minifier gebruikt om mensen die het leuk vinden om met eigen stukjes script het spel te beÔnvloeden niet in de weg te zitten.. Maar als mensen dat als een open uitnodiging zien om met mijn code aan de haal te gaan zou ik dat wat zonde vinden.

Door Tweakers user Vnze, maandag 14 mei 2018 16:19

Verkoop pasta voor een negatief bedrag. Oeps? :) tof spelletje, dat wel

Door Tweakers user Sikkek, dinsdag 15 mei 2018 09:24

Wat een verslavend spel! Ben benieuwd wanneer de overige mijnen komen ;-)

Ik heb wel een suggestie: kun je bij de knoppen om dingen te bouwen / aan te schaffen ook een aantal implementeren? 1000 kippenfabrieken (bijvoorbeeld) erbij maken is een vervelende klus!

Daarnaast zit er in de kernreactor code nog iets vreemds: ik heb al een aantal keer meegemaankt dat het aantal aanwezige splijtstof staven negatief wordt. Dit was als ik meer uranium fabrieken had dan er uranium mijjnen voor zijn.

Bedankt voor de game so far!


Door Tweakers user Sikkek, dinsdag 15 mei 2018 16:49

Aarg! Help!
Je hebt op dit moment -3.498.737.166 kippen rondlopen. Deze kippen leggen: -1.399.494.866,4 eieren per 5 ticks. In deze periode eten ze -524.810.574,9kg graan
en
Je hebt op dit moment:
Kerncentrales: 9
Kernreactoren (actief/totaal): -7/45
Splijtstofstaven (aanwezig/max): -134/135
waste pellets: -133.801
Energieproductie: -35.000
Pelletverbruik (per tick): -7

[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 17:06]


Door Tweakers user Doubt, woensdag 16 mei 2018 08:27

Cool spel! Alleen bij Oliepomp V2 lijkt het niet goed te gaan met energie? Hoe meer ik er bouw hoe meer energie ik produceer?

En bij een Kerncentrale wordt het staal niet afgeschreven.

[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 09:06]


Door Tweakers user Vnze, woensdag 16 mei 2018 12:09

Sikkek schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:24:
Wat een verslavend spel! Ben benieuwd wanneer de overige mijnen komen ;-)

Ik heb wel een suggestie: kun je bij de knoppen om dingen te bouwen / aan te schaffen ook een aantal implementeren? 1000 kippenfabrieken (bijvoorbeeld) erbij maken is een vervelende klus!

Daarnaast zit er in de kernreactor code nog iets vreemds: ik heb al een aantal keer meegemaankt dat het aantal aanwezige splijtstof staven negatief wordt. Dit was als ik meer uranium fabrieken had dan er uranium mijjnen voor zijn.

Bedankt voor de game so far!
Kleine tip (moest je hem nog niet kennen) je kan de klikken met de muis en voor je loslaat enter indrukken, gaat veel sneller :)

Door Tweakers user Sikkek, woensdag 16 mei 2018 12:40

Vnze schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:09:
[...]


Kleine tip (moest je hem nog niet kennen) je kan de klikken met de muis en voor je loslaat enter indrukken, gaat veel sneller :)
Oh, die kende ik nog niet! Dank je!

EDIT: Goed, 10 minuten de entertoets en 35 miljard euro verder zijn mijn kippen weer terug. Nu nog 183 negatieve splijtstofstaven wegwerken :-)

[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 15:16]


Door Tweakers user -=Sentinel=-, woensdag 16 mei 2018 14:27

Kleine tip (moest je hem nog niet kennen) je kan de klikken met de muis en voor je loslaat enter indrukken, gaat veel sneller :)
Dat werkt helaas niet met alle velden, zoals 'neem een pastahelper aan!'.

Kan dat nog even ge-checked worden? :X :)

Door Tweakers user m-vw, donderdag 17 mei 2018 10:34

Heb helaas toch nog een negatieve olie stand.

Verder een verschrikkelijk leuke manier van tijdverspilling! :)

EDIT: Heb nu ook een pastafabriek. Begon wel met een voorraad van -1067.
Had natuurlijk al een arbeider lopen in de kunststoffabriek..

[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 10:47]


Door Tweakers user babyslick, donderdag 17 mei 2018 16:50

Leuk spel! :)
Wel wat bugs zo lijkt het. Ik krijg af en toe spontaan staal erbij waardoor mijn staalvoorraad hoger is dan mijn opslagplaats. e.g.
Staal in voorraad: 3,129,479,954,000
Totale ruimte: 20,000,000
De verkoop van al dat staal liet me in een keer 2/3 niveaus stijgen (zit nu op 20). Verder negatief in splijtstofstaven. Zie 998a6b3e-fdb9-1487-0a4e-d11db1a4b8bf-Pb7edFyo

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier ťťn aanmaken.