Klein webspelletje deel 2

Door Neo_TGP op dinsdag 30 januari 2018 20:42 - Reacties (105)
Categorie: Gaming, Views: 6.438

Allereerst mijn excuses voor alle verloren vrije tijd ;)

Ik ben enorm verrast door alle positieve reacties die jullie hebben achter gelaten, ik had niet verwacht dat er 125 reacties zouden komen op een klein spelletje dat ik in mijn vrije tijd eigenlijk om de uitdaging van het scripten geschreven heb :).

Veel van de feedback heb ik zo goed als direct in het spel kunnen verwerken, zeker alle hulp rondom het probleem met de windmolencontrollers was erg behulpzaam. Bovendien hebben jullie mij er van overtuigd om nog even wat meer tijd in het spel te steken en wat uitbereidingen te maken. Ik heb inmiddels ook nog wel wat ideeŽn opgedaan voor wat vervolglevels.

Naar de interface wordt nog gekeken, en gezien die ook zeker wel wat verduidelijking behoeft zal dat niet in een paar dagen veranderd zijn. Wel heb ik een aantal zaken in de vorige update aangepast (zoals ook al aangegeven in de comments op de vorige post):
  • Definitief windmolencontrollers gerepareerd
  • Bedragen worden nu overal als bedragen weergegeven
  • Andere aantallen zijn van punten en komma's voorzien
  • Windmolencontrollers kunnen nu verkocht worden
  • Pasta kan nu verkocht worden!
  • Pasta is wel een level doorgeschoven naar lvl 7
  • Als je windmolencontrollers gebruikt kan je de niet geautomatiseerde windmolens nu ook goed gebruiken
  • De opbrengst van de windmolens wordt per seconde opgeboekt en niet meer volledig aan het einde
  • Energiecentrales zijn goedkoper
  • Een aantal opmaak dingen en meldingen als je iets wil doen wat niet kan
  • En vast wat dingen die ik vergeten ben
Dat was dus de update van vorige week donderdag.

Daarna heb ik nog wat tijd gestoken in de update die ik later vanavond online zal zetten. Je bestaande progress blijft bestaan, maar door wat level wijzigingen kan het zijn dat je eerst een level verder moet komen voordat je alles weer ziet. Verder heb ik de vorige keer al de energiecentrale prijs aangepast, echter, als je er daar al een hoop van hebt zal de volgende nog steeds erg duur zijn, de curve is alleen wat minder stijl nu.. Dat merk je vooral als je opnieuw begint.

De wijzigingen in de update van vanavond:
  • Windmolen controllers pakken niet alle stroom in 1x, maar in 1 tikken van 10%
  • Bloem uit de geautomatiseerde windmolens wordt in 10 tikken van 10% geleverd en dus niet meer in 1x
  • Graan is onveranderd gebleven en wordt in 1 bulk geleverd wanneer de oogst klaar is.
  • Het recept voor pasta is veranderd, voor 1 doos heb je nu 100kg bloem en 1000 eieren nodig.
  • Gezien die eieren ergens vandaan moeten komen kan je een kippenboerderij bouwen
  • Een kippenboerderij kan 1000 kippen huisvesten en 100.000 eieren bewaren
  • Je kan extra eieropslag bouwen
  • Kippen hebben graan nodig.. Zonder graan gaan ze dood.. baaad gamer..
  • Een boerderij kan een veilige voorraad van 1000kg voer opslaan (graan)
  • Als graan van het veld gehaald wordt zal eerst de voorraad bij de kippenboerderijen aangevuld worden
  • Mocht je boerderij toch te weinig graan hebben voor het voeden van de kippen kijken we eerst even of er nog wat in de graansilo te halen is..
  • De pastafabriek is een level doorgeschoven (lvl 7)
  • De kippenboerderij krijg je op lvl 6
Het gat tussen level 6 en 7 is misschien net te groot waardoor de overbrugging even duurt.. Verder ben ik de balans van de kippenboerderij nog wel wat aan het afstellen op de testomgeving, dus mogelijk veranderd daar nog wel wat de komende dagen.

Ik heb ook vast nog wel wat vergeten te vermelden, maar in hoofdlijnen zijn dit de wijzigingen :).

Verder ben ik nog op zoek naar een naam voor het spel, als je suggesties hebt kan je met het beste even een dm sturen. :) Zodra ik een naam heb zal ik een forumpost aanmaken!

En tot slot, nogmaals bedankt voor alle reacties, en ik zie de bug reports en vragen hier onder wel weer verschijnen :)

Owja, mocht je geen idee hebben waar dit over gaat.. https://game.hotellan.nl

Volgende: Clickfarm 10-05 Clickfarm
Volgende: Klein webspelletje 20-01 Klein webspelletje

Reacties


Door Tweakers user sypie, dinsdag 30 januari 2018 21:12

Gloeiendegloeiende! Daar gaan weer een paar vrije avonden...

Wat dan wel weer leuk is: na meer dan een week ga je gewoon verder waar je gebleven bent.

Misschien een maximale sessie-duur er aan koppelen?

[Reactie gewijzigd op dinsdag 30 januari 2018 21:13]


Door Tweakers user masauri, dinsdag 30 januari 2018 21:45

ben benieuwd!
heb je ook een lvl overzichtslijst met wanneer wat mogelijk word? :)
zit lvl 11 dus benieuwd of er nog iets veranderd voor mij.

Door Tweakers user Neo_TGP, dinsdag 30 januari 2018 21:48

masauri schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:45:
ben benieuwd!
heb je ook een lvl overzichtslijst met wanneer wat mogelijk word? :)
zit lvl 11 dus benieuwd of er nog iets veranderd voor mij.
Nee voor nu dus nog niets extra behalve de eieren. Een volgende de uitbreiding zal via research beschikbaar komen in de volgende versie :)

Door Tweakers user sypie, dinsdag 30 januari 2018 22:46

Waarom gaan de kippen iedere keer dood?


Ow, en waarom kan er 1/3e van een kip doodgaan? Heb er een schermafbeelding van gemaakt, morgen even posten als ik het niet vergeet.

Door Tweakers user Damic, woensdag 31 januari 2018 06:49

100kg bloem gemixt met 1,000 eieren levert 1 dozen pasta op
1 dozen?
100kg bloem gemixt met 1,000 eieren levert 1 doos pasta op

Door Tweakers user Snuffel, woensdag 31 januari 2018 07:24

Altijd leuk dit soort spelletjes.
Klein nadeel: veel scroll werk naarmate je verder komt...

Door Tweakers user Frozen, woensdag 31 januari 2018 07:33

Grappig spelletje! :)

Door Tweakers user Neo_TGP, woensdag 31 januari 2018 09:22

sypie schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:46:
Waarom gaan de kippen iedere keer dood?

Ow, en waarom kan er 1/3e van een kip doodgaan? Heb er een schermafbeelding van gemaakt, morgen even posten als ik het niet vergeet.
Hmm, daar vergeet ik een keer af te ronden zie ik, dat zal ik binnenkort even herstellen.
Snuffel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:24:
Altijd leuk dit soort spelletjes.
Klein nadeel: veel scroll werk naarmate je verder komt...
Ik wil het uiteindelijk zo maken dat je zelf de blokken kan neerzetten zoals je dat wil.
Oeps :)

Door Tweakers user Snuffel, woensdag 31 januari 2018 10:39

Zit nu op level 6, en moet zeggen: grappig en leuk gemaakt :)
Is er ook nog een ultiem doel waar naar toe kan/moet worden gewerkt? Of is het eeuwig voortdurend?

Door Tweakers user Wyber, woensdag 31 januari 2018 10:52

vervelend verslavend. :Y)

Is er een reden waarom er uit het niets kippen dood gaan? heb zeker genoeg graan.

Als er een goede reden is misschien een +1000 knop toevoegen. zijn wel heel veel klik's om 10.000 kippen aan te vulllen.

Door Tweakers user Neo_TGP, woensdag 31 januari 2018 10:54

Snuffel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:39:
Zit nu op level 6, en moet zeggen: grappig en leuk gemaakt :)
Is er ook nog een ultiem doel waar naar toe kan/moet worden gewerkt? Of is het eeuwig voortdurend?
Voor nu is het eeuwigdurend.
Wyber schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:52:
vervelend verslavend. :Y)

Is er een reden waarom er uit het niets kippen dood gaan? heb zeker genoeg graan.
Gebeurt dit nog op een specifiek moment? En maak je graan nog handmatig of gebruik je de robots?

Door Tweakers user Wyber, woensdag 31 januari 2018 11:01

Ik heb nog niet een specifiek moment kunnen herkennen, als het gebeurd sterft 1/3 van de kippen.

Ik heb op het moment 180 landbouwgrond, met 18 robots. (+/- 200K productie per oogst)

31 kippen boerderijen.

edit:
Ik zag net nog iets, als je pasta maakt kan je bloem negatief worden. en als je dan bloem verkoopt betaal je geld.

edit2:
Het is na +/- een uur nog niet weer gebeurd, misschien dat op 1 of andere manier toch de voer voorraad te laag is geweest.

[Reactie gewijzigd op woensdag 31 januari 2018 11:40]


Door Tweakers user Snuffel, woensdag 31 januari 2018 11:01

Neo_TGP schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:54:
[...]


Voor nu is het eeuwigdurend.
Ah, ok.
An sich wel jammer, je zou een soort constructie kunnen toepassen zoals paperclips, gewoon een nieuwe game met iets andere parameters

Door Tweakers user EHelmond, woensdag 31 januari 2018 11:07

Leuk spelletje!

Bij mij werken de windmolen controllers helaas niet.
ik heb 41 windmolens en ook 41 controllers en genoeg energie.
ook verdwijnt de vermaal graan knop niet zoals bij de landbouwgrond

edit: het lijkt erop dat de windmolen controllers het niet doen als de energie opslag niet groter is als het maximale verbruik van alle controllers bij elkaar opgeteld. dit terwijl de energie niet in 1 keer wordt afgeschreven

[Reactie gewijzigd op woensdag 31 januari 2018 11:17]


Door Tweakers user Neo_TGP, woensdag 31 januari 2018 11:48

EHelmond schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:07:
Leuk spelletje!

edit: het lijkt erop dat de windmolen controllers het niet doen als de energie opslag niet groter is als het maximale verbruik van alle controllers bij elkaar opgeteld. dit terwijl de energie niet in 1 keer wordt afgeschreven
Aah, dat zou kunnen, dat is nog een check uit de vorige versie denk ik dan.. Ik zal die controle er vanavond even uithalen.

Door Tweakers user prodius, woensdag 31 januari 2018 11:49

Financieel gezien lijkt het mij het beste om gewoon bij graan en bloem te blijven, dat brengt veel meer op dan olie, eieren of pasta. Zeker als je het veredelen van graan blijft onderzoeken, dan komt uiteindelijk bijna al je inkomen uit het verkopen van graan.

Door Tweakers user EHelmond, woensdag 31 januari 2018 11:51

ik gebruik nu de olie alleen om energie op te wekken om de graan en bloem productie te automatiseren.
de bloemprijs schiet af en toe leuk omhoog en verkoop ik de totale voorraad.
daar kom je met olie en de rest niet aan

Door Tweakers user Wyber, woensdag 31 januari 2018 12:04

Wyber schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:01:
edit2:
Het is na +/- een uur nog niet weer gebeurd, misschien dat op 1 of andere manier toch de voer voorraad te laag is geweest.
Toch ineens weer 17.000 van de 51.000 kippen dood, en had 570.000 graan opgeslagen

edit:
misschien komt het opdat de eier opslag volzit

[Reactie gewijzigd op woensdag 31 januari 2018 12:51]


Door Tweakers user Neo_TGP, woensdag 31 januari 2018 12:58

Wyber schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:04:
[...]


Toch ineens weer 17.000 van de 51.000 kippen dood, en had 570.000 graan opgeslagen

edit:
misschien komt het opdat de eier opslag volzit
Nee zou niet uit moeten maken.. Ik kijk vanavond even.

Door Tweakers user QinX, woensdag 31 januari 2018 13:45

Wyber schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:04:
[...]


Toch ineens weer 17.000 van de 51.000 kippen dood, en had 570.000 graan opgeslagen

edit:
misschien komt het opdat de eier opslag volzit
Om een of andere reden zie ik een kip voor me die opgeblazen is doordat deze d'r eieren inhoudt en vervolgens ontploft!

Door Tweakers user M.l., woensdag 31 januari 2018 14:01

Ik wordt wel een beetje ongelukkig van de steeds langer wordende wachttijdenvoor de veredeling van landbouwgrond. Ben nu lvl10 (paar dagen ziek thuis) en eigenlijk het enige wat ik doe is wachten tot ik weer een onderzoek kan starten. Geld stroomt vanzelf wel binnen.

Door Tweakers user Ekitch, woensdag 31 januari 2018 14:10

Mijn pasta fabrieken beginnen raar te doen.
Heb er 100 staat max 200k kg bloem verwerking, maar als me opslag van 1.000.000 eiren vol is neemt ie al me bloem weg. hetgeen ook 1.000.000 is.

[Reactie gewijzigd op woensdag 31 januari 2018 14:14]


Door Tweakers user Jape, woensdag 31 januari 2018 14:13

Bij mij lopen bovenaan het scherm de hoeveelheden uit het scherm (1366 pixels breed), Energie kan ik nog net lezen, de rest hangt ergens buiten het scherm.

Door Tweakers user ThaStealth, woensdag 31 januari 2018 14:17

Leuk spelletje, paar tips nog:

- Maak een debug dump *iets* waar je een Base64 string oid van alle relevante variablen kan laten outputen zodat je een spelstatus naar jou kan doorsturen, zal helpen bij debuggen. Je kan het ook gebruiken om een 'savegame' te maken
- De stap van level 6 naar 7 is te groot, vooral omdat de kippenboerderij te duur is en niet veel oplevert, level 6 draagt eigenlijk niets bij aan het spel totdat je pasta kan maken
- Waarom kan ik windmolenbots wel verkopen maar extra oliepompen/energiecentrales niet? Als mijn verhoudingen scheef zijn doordat ik teveel van 1 van de twee gemaakt hebt kan ik dit alleen corrigeren door meer geld uit te geven.

Over eventuele uitbreidingen van productiekettingen/research mogen de andere zich uitlaten, je zal zelf wel genoeg fantasie hebben

Bugje:
- Op een of andere manier raakte ik mijn pastafabriek kwijt toen ik meer kippenfarms ging bouwen
- Als je geen pastafabriek hebt en je duwt op "maak pasta" dan krijg je een foutmelding dat je niet genoeg eieren hebt, (gebeurde dus in combinatie met vorige bug, toen ik ging debuggen zag ik dat ik geen pastafabriek had)

Door Tweakers user Neo_TGP, woensdag 31 januari 2018 14:23

prodius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:49:
Financieel gezien lijkt het mij het beste om gewoon bij graan en bloem te blijven, dat brengt veel meer op dan olie, eieren of pasta. Zeker als je het veredelen van graan blijft onderzoeken, dan komt uiteindelijk bijna al je inkomen uit het verkopen van graan.
EHelmond schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:51:
ik gebruik nu de olie alleen om energie op te wekken om de graan en bloem productie te automatiseren.
de bloemprijs schiet af en toe leuk omhoog en verkoop ik de totale voorraad.
daar kom je met olie en de rest niet aan
Olie is vooral in de tussenfase even handig om stappen te maken door het te verkopen, maar zodra je de bloem productie kan automatiseren is het niet heel zinnig meer voor de verkoop. Er komen nog wel meer toepassingen voor olie overigens :)

Door Tweakers user Moosjes, woensdag 31 januari 2018 14:32

Volgens mij zit er een foutje in je energie verhaal. Er staat:
Er zijn op dit moment 222 controllers actief die samen een piekenergieverbruik hebben van: 22.200 units

Terwijl er ook staat: De huidige piekenergievraag: 2.595

Ik zou dus ruim genoeg moeten hebben. Maar de automatische molens doen het pas zodra de Energie voorraad boven de 22.200 units uitkomt.

Door Tweakers user Ekitch, woensdag 31 januari 2018 14:47

En toen had ik -1.000.000 bloem :)

Door Tweakers user Xavier, woensdag 31 januari 2018 15:10

Ik heb een 400 windmolens staan en 400 controllers. Maar ik moet nog wel alle bloem zelf malen, het is niet zoals bij het graan dat daar alles automatisch gebeurd.

Tevens mis ik wat duidelijkheid in dit spelletje (eerste keer dat ik het speel)
- Ik heb 223 landbouwgrond. Daarnaast 37 robots die 370 velden bewerken. Zijn landbouwgrond = velden?
- Daarnaast leveren mijn 223 velden nu 1919.59 per veld op. dat is een 42.806 kg per 10sec. Maar helaas geeft de UI dit niet aan. Mijn robots doen 400.917kilo per run. Oftewel ik heb veel te veel robots? Dat is met nu wat onduidelijk.
- Windmolen controllers, ik neem aan 1 controller op 1 windmolen. Maar piekenegrieverbruik is nu 40.000 units. Terwijl ik heb maar een opslag van 15.000 energie. Maar dit staat bijna altijd vol.
- Extra molens, units etc die een vast bedrag hebben mogen wel een +10 of +100 knop hebben. Soms nu wel heel veel klikken.
- Verdeling graan onderzoek mag imho een timer bovenin het scherm krijgen. Scheelt me scrollen naar beneden.
- Kippen + 1000 optie zou handig zijn. (bij mij gaat helemaal niks dood trouwens.... Misschien toch een mismatch met een oude save van tweakers hierboven?)
- Energie centrale is een "simpele" energiecentrale. Zijn er ook high tech energiecentrales in latere levels? (ben nu level 8)

Door Tweakers user Xavier, woensdag 31 januari 2018 15:18

Paar reloads van de pagina verder. En het lijkt alsof de molen nu automatisch maalt... Al is de knop er wel nog.

Door Tweakers user Moosjes, woensdag 31 januari 2018 15:20

Xavier, Je hebt te weinig energie opslag denk ik. Hij gaat pas beginnen aan een maail-run als je geneog energie hebt om die run af te maken.

Door Tweakers user Neo_TGP, woensdag 31 januari 2018 15:21

Moosjes schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:32:
Ik zou dus ruim genoeg moeten hebben. Maar de automatische molens doen het pas zodra de Energie voorraad boven de 22.200 units uitkomt.
Moosjes schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:20:
Xavier, Je hebt te weinig energie opslag denk ik. Hij gaat pas beginnen aan een maail-run als je geneog energie hebt om die run af te maken.
Ik heb hier in de pauze net even een kleine fix voor gemaakt, dus dit probleem zou verholpen moeten zijn nu.

[Reactie gewijzigd op woensdag 31 januari 2018 15:53]


Door Tweakers user Xavier, woensdag 31 januari 2018 15:34

Moosjes schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:20:
Xavier, Je hebt te weinig energie opslag denk ik. Hij gaat pas beginnen aan een maail-run als je geneog energie hebt om die run af te maken.
Oftewel piekenergie voor de molens is nu 40.000 units Mijn opslag is 25.000 units.
En energieopslag gaat per 100. Oftewel 250 keer klikken op kopen opslag...

Door Tweakers user Moosjes, woensdag 31 januari 2018 15:43

Neo_TGP schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:21:
[...]


[...]


Ik heb hier in de pauze net even een kleine fix voor gemaakt, dus ditprobleem zou verholpen moeten zijn nu.
Ik zou misschien voor het levelen ook de totale waarde van de onderneming pakken ipv de geldvoorraad. Om een level omhoog te gaan moet je nu een hele tijd niet investeren terwijl dat wel waarde zou moeten hebben denk ik.

Door Tweakers user Xavier, woensdag 31 januari 2018 15:45

een foutje:
Als je niet genoeg stroom hebt maar wel genoeg eieren. Dat krijg je eerst de melding dat je niet genoeg eieren hebt en direct daarna niet genoeg stroom. De check zit er niet helemaal juist in dus.

Door Tweakers user Evil Genius, woensdag 31 januari 2018 16:54

Bij het maken van de pasta kan de bloem waarde negatief worden als je niet genoeg bloem hebt.

Door Tweakers user mDieli, woensdag 31 januari 2018 18:12

Is een leuk en verslavend spelletje. Maar even de spelfout buiten beschouwing gelaten:
100kg bloem gemixt met 1.000 eieren levert 1 dozen pasta op
Dat zijn dan wel erg grote dozen pasta :o

Door Tweakers user Jape, woensdag 31 januari 2018 18:13

Moosjes schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:43:
[...]


Ik zou misschien voor het levelen ook de totale waarde van de onderneming pakken ipv de geldvoorraad. Om een level omhoog te gaan moet je nu een hele tijd niet investeren terwijl dat wel waarde zou moeten hebben denk ik.
Goed punt! Lijkt me ook prettig, nu beperk je lange tijd de groei om een nieuw level te kunnen halen.

Door Tweakers user Neo_TGP, woensdag 31 januari 2018 19:25

Oke, ik heb een paar dingen opgelost:
  • Bloem kan niet meer negatief worden
  • Piekenergie van windmolens is niet meer relevant, het is nu usage per tick
  • Je kan nu energiecentrales verkopen, dit zal ik voor meer dingen mogelijk maken
  • De meldingen bij fouten in de pastafabriek kloppen nu ook
Spelfoutje zit er nog steeds in (vergeten te fixen voor het mergen). Totale waarde van de onderneming wordt wel bijgehouden, maar ik zal in de testomgeving eens kijken wat dat doet met de snelheid van levelen.. De stap tussen 6 en 7 is nu te groot, maar het is ook weer niet de bedoeling dat je in 20 minuten klaar bent :).
Xavier schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:10:
Ik heb een 400 windmolens staan en 400 controllers. Maar ik moet nog wel alle bloem zelf malen, het is niet zoals bij het graan dat daar alles automatisch gebeurd.

Tevens mis ik wat duidelijkheid in dit spelletje (eerste keer dat ik het speel)
- Ik heb 223 landbouwgrond. Daarnaast 37 robots die 370 velden bewerken. Zijn landbouwgrond = velden?
- Daarnaast leveren mijn 223 velden nu 1919.59 per veld op. dat is een 42.806 kg per 10sec. Maar helaas geeft de UI dit niet aan. Mijn robots doen 400.917kilo per run. Oftewel ik heb veel te veel robots? Dat is met nu wat onduidelijk.
Dit behoeft inderdaad wel wat verduidelijking.. Ga ik mee aan de slag..

Door Tweakers user PeterA, woensdag 31 januari 2018 19:54

"Je hebt op dit moment -2.667.766,667 kippen rondlopen. Deze kippen leggen: -533.553,333 eieren per 5 ticks. In deze periode eten ze 0,15kg graan"

Deze ook wel leuk :)

Door Tweakers user Eagle Creek, woensdag 31 januari 2018 20:35

Awesome! Ben me er erg mee aan het vermaken.

Door Tweakers user WoBoW, woensdag 31 januari 2018 21:07

Ik vermaak mij bijzonder met dit spelletje. Al zou het erg fijn zijn als je ook een oliepomp zou kunnen verkopen.

[Reactie gewijzigd op woensdag 31 januari 2018 21:51]


Door Tweakers user Neo_TGP, woensdag 31 januari 2018 22:51

Oke, weer wat fixes:
  • Kippen gingen dood als je te snel nieuwe kippen bij kocht, nu niet meer
  • Het is niet meer mogelijk om 0,333333 kip te hebben, ook als dit fout in je save zat wordt dit opgelost
Morgen avond maar weer eens wat aan de interface doen..

Door Tweakers user Snuffel, donderdag 1 februari 2018 07:31

Heb hem op de achtergrond vannacht laten lopen, en ben net naar level 7 gegaan.
Zie niet dat er extra's bijkomen, klopt dat? Of moet ik naar level 8 en een miljardje op de bank hebben staan? :D

Door Tweakers user kvdo, donderdag 1 februari 2018 08:46

Gisteravond begonnen, zeer verslavend!! :)
Ik heb nu wel een vastloper... alleen de tickers voor de marktprijzen lopen nog... :'(
En al m'n kippetjes zijn ook op slag dood.

Hier mn stats:

Level: 6
Landbouwgrond/Robots: 210/210
Graan silo's:52
Windmolens/Robots:92/92
Bloem silo's:56
Oliepompen:97
Energiecentrale (klein): 96
Kippenboerderij:2
Onderzoek graanveredeling: ?? Volgende upgrade kost nu § 20.887,00 (misschien niveau hier tonen?)

Maar super leuk project!

Door Tweakers user Neo_TGP, donderdag 1 februari 2018 09:26

Snuffel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:31:
Heb hem op de achtergrond vannacht laten lopen, en ben net naar level 7 gegaan.
Zie niet dat er extra's bijkomen, klopt dat? Of moet ik naar level 8 en een miljardje op de bank hebben staan? :D
lvl 7 zou de pastafabriek toegevoegd moeten hebben..
kvdo schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:46:
Gisteravond begonnen, zeer verslavend!! :)
Ik heb nu wel een vastloper... alleen de tickers voor de marktprijzen lopen nog... :'(
En al m'n kippetjes zijn ook op slag dood.

Maar super leuk project!
Lost een refresh het probleem op (je voortgang blijft bewaard als het goed is)

Door Tweakers user HyperBart, donderdag 1 februari 2018 09:59

Wel echt hondsirritant dat in de metertjes soms de waardes staan te verspringen. Ook vanboven de status/voorraard in het zwart dat verspringt soms als een malle toen ik met energie begon...

Je basisgrondstoffen voor (graan, energiecentrales) gaan echt wel HEEL hard omhoog in prijs na 50. Jammer, want de hele ketting zit daar op, remt wel wat af hier...

[Reactie gewijzigd op donderdag 1 februari 2018 10:21]


Door Tweakers user TepelStreeltje, donderdag 1 februari 2018 10:34

misschien fijn om knop bij koop landbouwgrond (en de rest) x 10 te doen (dus 10 tegelijk bouwen). x 100 misschien ook, zo ver ben ik nog niet ;P

Door Tweakers user kvdo, donderdag 1 februari 2018 10:55

Neo_TGP schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:26:
Lost een refresh het probleem op (je voortgang blijft bewaard als het goed is)
Refresh idd geprobeerd, maar helaas zonder success!

Door Tweakers user Marcodg, donderdag 1 februari 2018 11:23

Wat een geweldig spel! Meteen verslaafd ;)

Door Tweakers user 5183, donderdag 1 februari 2018 11:38

Dank :)

[Reactie gewijzigd op donderdag 1 februari 2018 11:39]


Door Tweakers user Deurges, donderdag 1 februari 2018 11:42

Ondertussen start ik hem 's morgens op en dan laten lopen op het werk haha soms uurtje zonder te kijken en dan heb je weer aardig wat centen zodra alles beetje automatisch loopt..

Wellicht dat je bovenin de knoppen onder 1 menu knop kunt zetten / pulldown, zodat je wat meer ruimte hebt voor je valuta en opslag?

Door Tweakers user Ekitch, donderdag 1 februari 2018 12:03

Nog kleine bug met pasta fabrieken. Ik heb er 100, die zouden 200.000kg bloem kunnen verwerken met 2.000.000 eieren. Maar als ik ze gebruik gebruikt hij 1.000.0000 bloem. (Voorheen was dit 2.000.000 en werd het ook negatief)

Door Tweakers user Laurensius88, donderdag 1 februari 2018 14:28

Dit is echt nog steeds zo verslavend! :)

Al vind ik het juist de sport om ook de verkoop zo optimaal mogelijk te krijgen heb ik daar wat scriptjes voor geschreven. Zo hou ik bij wat de hoogste verkoopprijs van elk onderdeel is en afhankelijk daarvan wordt bijvoorbeeld het bloem verkocht wanneer hij boven 90% van de max prijs zit.

Ik heb trouwens in chrome wel het probleem dat mijn automatische oliepomp niet loopt. Dus die roep ik in mijn script nu ook handmatig aan (objOil.produceOil();)

Door Tweakers user Neo_TGP, donderdag 1 februari 2018 19:15

Laurensius88 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:28:
Dit is echt nog steeds zo verslavend! :)

Al vind ik het juist de sport om ook de verkoop zo optimaal mogelijk te krijgen heb ik daar wat scriptjes voor geschreven. Zo hou ik bij wat de hoogste verkoopprijs van elk onderdeel is en afhankelijk daarvan wordt bijvoorbeeld het bloem verkocht wanneer hij boven 90% van de max prijs zit.

Ik heb trouwens in chrome wel het probleem dat mijn automatische oliepomp niet loopt. Dus die roep ik in mijn script nu ook handmatig aan (objOil.produceOil();)
De oliepomp stopt met werken op het moment dat er echt geen olie meer is (je kan dan immers geen energie voor de pomp meer maken). Als je dan een paar keer op de pump oil knop drukt zou alles weer gewoon moeten lopen.

Door Tweakers user Laurensius88, donderdag 1 februari 2018 21:01

Neo_TGP schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:15:
[...]


De oliepomp stopt met werken op het moment dat er echt geen olie meer is (je kan dan immers geen energie voor de pomp meer maken). Als je dan een paar keer op de pump oil knop drukt zou alles weer gewoon moeten lopen.
Dat dacht ik ook inderdaad, maar dit leek niet het geval.
Anyway, ik ga het morgen even checken :)

Door Tweakers user Neo_TGP, donderdag 1 februari 2018 21:52

Oke, ik heb weer wat fixes gedaan, een simpele refresh zou voldoende moeten zijn en bestaande progress blijft als het goed is gewoon bewaard:
  • Windmolens Farm robots kunnen nu verkocht worden
  • Pastafabrieken kunnen nu verkocht worden
  • Berekening van de benodigde eieren voor pasta werken nu naar behoren
  • Wat cosmetische aanpassingen
  • En nog wat kleinere bugs
Verder heb ik een stukje voorbereiding voor het verzenden van debuglogging gedaan. Dat zal ik dit weekend eens afmaken..

[Reactie gewijzigd op vrijdag 2 februari 2018 09:10]


Door Tweakers user 5183, vrijdag 2 februari 2018 08:16

Pastafabrieken kan ik nu inderdaad verkopen, windmolens nog niet. Daar lijkt nog een bugje te zitten :)

Door Tweakers user harmageddon, vrijdag 2 februari 2018 08:55

Zijn er aanpassingen gedaan aan het gebruik van energie?

Eergisteren had ik een energie overschot, vandaag zonder veranderingen van mijn kant kom ik energie tekort. Heb maar wat controllers verkocht om het te compenseren...

Door Tweakers user masauri, vrijdag 2 februari 2018 09:07

harmageddon schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:55:
Zijn er aanpassingen gedaan aan het gebruik van energie?

Eergisteren had ik een energie overschot, vandaag zonder veranderingen van mijn kant kom ik energie tekort. Heb maar wat controllers verkocht om het te compenseren...
Heb ik inderdaad ook gemerkt, misschien omdat de kippenboerderij ook stroom vraagt?
Ik zat er altijd netjes onder maar nu ineens vťťl te hoog over...

Door Tweakers user Neo_TGP, vrijdag 2 februari 2018 09:09

Coritchando schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:16:
Pastafabrieken kan ik nu inderdaad verkopen, windmolens nog niet. Daar lijkt nog een bugje te zitten :)
Oeps, dat moeten farm robots zijn.. windmolens hebben meer impact om te verkopen (gezien de controllers enzo), dus dat wil ik nog even verder testen.
harmageddon schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:55:
Zijn er aanpassingen gedaan aan het gebruik van energie?

Eergisteren had ik een energie overschot, vandaag zonder veranderingen van mijn kant kom ik energie tekort. Heb maar wat controllers verkocht om het te compenseren...
Met de update van gisteren niet, dinsdag wel het een en ander natuurlijk. Kippenboerderijen verbruiken geen stroom overigens. Ik zal het later vandaag eens beter bekijken.

Door Tweakers user BluePress, vrijdag 2 februari 2018 11:02

misschien een idee voor een max koop knop? voor kippen, velden, en zo ongeveer alles wat je kan kopen? en zoals eerder geopperd een 1.000 kippen koop knop?

Door Tweakers user etienne001, vrijdag 2 februari 2018 11:22

Landbouw:
Hoeveelheid landbouwgrond: 225
Opbrengst per veld: 417.76kg

Is het mogelijk hier een regel aan toe te voegen hoeveel ik nou daadwerkelijk opbreng?

Nu moet ik dit uitrekenen of ik wel voldoende farmrobots heb.

Door Tweakers user Neo_TGP, vrijdag 2 februari 2018 11:30

etienne001 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:22:
Landbouw:
Hoeveelheid landbouwgrond: 225
Opbrengst per veld: 417.76kg

Is het mogelijk hier een regel aan toe te voegen hoeveel ik nou daadwerkelijk opbreng?

Nu moet ik dit uitrekenen of ik wel voldoende farmrobots heb.
Farmrobots werken vrij simpel, die doen hoe dan ook 10 velden (als er genoeg energie is), in jouw geval heb je er dan 23 nodig voor alle velden. De hoeveelheid opbrengst per veld is niet relevant voor het aantal robots dus.

Door Tweakers user Xeodopel, vrijdag 2 februari 2018 11:32

etienne001 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:22:
Landbouw:
Hoeveelheid landbouwgrond: 225
Opbrengst per veld: 417.76kg

Is het mogelijk hier een regel aan toe te voegen hoeveel ik nou daadwerkelijk opbreng?

Nu moet ik dit uitrekenen of ik wel voldoende farmrobots heb.
Dat kan je zelf toch ook wel.
1 farmrobot doet 10 velden, ongeacht de opbrengst.
Dus jij hebt 22,5 farmrobot nodig om alle graan automagisch te laten binnenlopen.
Dat worden er dus 23 en dan zou je dus zelfs nog 5 velden erbij kunnen kopen zonder een extra farm robot nodig te hebben

Door Tweakers user etienne001, vrijdag 2 februari 2018 11:34

Neo_TGP schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:30:
[...]


Farmrobots werken vrij simpel, die doen hoe dan ook 10 velden (als er genoeg energie is), in jouw geval heb je er dan 23 nodig voor alle velden. De hoeveelheid opbrengst per veld is niet relevant voor het aantal robots dus.
Als ik dan met mijn onderzoek een hogere opbrengst per veld zou doen dan klopt onderstaande stelling toch niet:?
Op dit moment zijn er: 24 Robots die 240 velden bewerken (voor 121317.6kg graan per run). Dit kost 360 Energie per run

Ik heb bijvoorbeeld 225 velden die 800kg per veld opbrengen is in totaal 180.000 terwijl er maar 121317.6 per run wordt opgehaald.

Door Tweakers user Laurensius88, vrijdag 2 februari 2018 11:37

Neo_TGP schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:15:
[...]


De oliepomp stopt met werken op het moment dat er echt geen olie meer is (je kan dan immers geen energie voor de pomp meer maken). Als je dan een paar keer op de pump oil knop drukt zou alles weer gewoon moeten lopen.
Je hebt helemaal gelijk! Ik weet niet helemaal wat er gebeurden, maar nu werkt het inderdaad top :)

Door Tweakers user SemwiseTheBrave, vrijdag 2 februari 2018 11:44

Is de verhouding 1000 eieren op 100kg bloem niet een beetje vreemd?
Sta niet zo vaak in de keuken maar kan me geen recept herinneren waar zoveel eieren in gaan:P

Door Tweakers user we_are_borg, vrijdag 2 februari 2018 11:48

Ik zou graag de onderligende code willen bestuderen misschien leer ik hier nog iets van.

Door Tweakers user etienne001, vrijdag 2 februari 2018 11:57

Landbouw:
Hoeveelheid landbouwgrond: 227

Opbrengst per veld: 556.04kg


Nu krijg ik de knop weer: Bewerk landbouwgrond


Op dit moment zijn er: 25 Robots die 250 velden bewerken (voor 139010kg graan per run). Dit kost 375 Energie per run

Het kopen van een extra farm robot lost dit probleem weer op.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 2 februari 2018 11:58]


Door Tweakers user Neo_TGP, vrijdag 2 februari 2018 12:07

etienne001 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:57:
Landbouw:
Hoeveelheid landbouwgrond: 227

Opbrengst per veld: 556.04kg


Nu krijg ik de knop weer: Bewerk landbouwgrond


Op dit moment zijn er: 25 Robots die 250 velden bewerken (voor 139010kg graan per run). Dit kost 375 Energie per run

Het kopen van een extra farm robot lost dit probleem weer op.
Ah, er is een versie waarbij de berekening stuk was, het verkopen en kopen van een robot zou de waardes moeten herstellen inderdaad.
etienne001 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:34:
[...]


Als ik dan met mijn onderzoek een hogere opbrengst per veld zou doen dan klopt onderstaande stelling toch niet:?
Op dit moment zijn er: 24 Robots die 240 velden bewerken (voor 121317.6kg graan per run). Dit kost 360 Energie per run

Ik heb bijvoorbeeld 225 velden die 800kg per veld opbrengen is in totaal 180.000 terwijl er maar 121317.6 per run wordt opgehaald.
Dit was inderdaad een probleem, maar dat heb ik gisteren avond laat opgelost, een refresh zou die berekening moeten fixen (onderwater ging het wel goed, de weergave van de opbrengst bij de robots klopte niet).

Door Tweakers user Neo_TGP, vrijdag 2 februari 2018 12:09

SemwiseTheBrave schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:44:
Is de verhouding 1000 eieren op 100kg bloem niet een beetje vreemd?
Sta niet zo vaak in de keuken maar kan me geen recept herinneren waar zoveel eieren in gaan:P
Nope, het normale recept is 800 gram (bloem soorten) en 8 eieren. Dus:

100 gram bloem + 1 ei
1 kg bloem + 10 eieren
10 kg bloem + 100 eieren
100 kg bloem + 1.000 eieren

Moet wel zeggen dat ik het zelf eerst ook veel vond :P

Door Tweakers user etienne001, vrijdag 2 februari 2018 12:23

Neo_TGP schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:07:
[...]


Ah, er is een versie waarbij de berekening stuk was, het verkopen en kopen van een robot zou de waardes moeten herstellen inderdaad.


[...]


Dit was inderdaad een probleem, maar dat heb ik gisteren avond laat opgelost, een refresh zou die berekening moeten fixen (onderwater ging het wel goed, de weergave van de opbrengst bij de robots klopte niet).
Na een refresh gaat de opbrengst per run wel mee omhoog, dat gaat goed. Er zit alleen nog een fout in het aantal velden en het aantal de farmrobots.

Door Tweakers user FrankAlexander, vrijdag 2 februari 2018 13:15

Het begint echt serieuze shit te worden, wanneer kunnen we de App verwachten? :P

Door Tweakers user duckyvite, vrijdag 2 februari 2018 13:17

Leuk verslavend spel!

Wat mij opvalt is dat de farm robots effectief 10 seconden gebruiken,
maar de windmolencontrollers 11 seconden. Deze blijft 2 seconden op "0" staan.

Door Tweakers user Neo_TGP, vrijdag 2 februari 2018 14:22

duckyvite schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:17:
Leuk verslavend spel!

Wat mij opvalt is dat de farm robots effectief 10 seconden gebruiken,
maar de windmolencontrollers 11 seconden. Deze blijft 2 seconden op "0" staan.
Klopt, de windmolencontrollers worden in een andere loop gestart en daar zit een delay van 1 seconde (max) in. Dat switch ik misschien nog wel een keertje. (was al lang blij dat ze nu zo naar behoren werken)

Door Tweakers user Laurensius88, vrijdag 2 februari 2018 14:31

Neo_TGP schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:09:
[...]


Nope, het normale recept is 800 gram (bloem soorten) en 8 eieren. Dus:

100 gram bloem + 1 ei
1 kg bloem + 10 eieren
10 kg bloem + 100 eieren
100 kg bloem + 1.000 eieren

Moet wel zeggen dat ik het zelf eerst ook veel vond :P
Haha, held! :Y)

Door Tweakers user Ekitch, vrijdag 2 februari 2018 15:59

Zo en we zijn lvl 10. Korte feedback.

Ik merk nu dat eigenlijk mijn graan surplus het meeste opbrengt ook al verkoop ik het voor 20% van de fluctuerende prijs. De hoeveel tijd die het kost om pasta te maken weegt daar gewoon niet tegen op. De 10% onderzoek zorgt ervoor dat graan gewoon steeds beter wordt:

Hoeveelheid landbouwgrond: 300

Opbrengst per veld: 12914.08kg

Daarnaast de hoeveelheid energie die je nodig hebt om effectief je molens te automatiseren is scheef denk ik. Heb nu 155 energie centrales maar kan maar 140 controllers effectief draaien. Terwijl het nu proportioneel erg duur wordt om energie op te krikken.
Kosten eenvoudige energiecentrale: § 260.557.008,16

Verder zijn mijn 500.000 kippen lekker aan de leg :) Top spel en idd zeer verslavend.

Door Tweakers user JT, vrijdag 2 februari 2018 16:20

Helaas doet het spel ook hier niks meer nadat ik verder wou gaan. Ik wacht een update af, hoop dat het dan gefixt is :)

Door Tweakers user masauri, vrijdag 2 februari 2018 16:34

JT schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:20:
Helaas doet het spel ook hier niks meer nadat ik verder wou gaan. Ik wacht een update af, hoop dat het dan gefixt is :)
Manueel Olie pompen geprobeerd?

Door Tweakers user S4All, vrijdag 2 februari 2018 19:05

Mmm ooit had ik 470 pasta fabrieken, maar ivm de eieren heb ik er een aantal verkocht (heb er nu 217).
Helaas gebruiken ze nog steeds de oude hoeveelheid bloem grrr
Dat is zonde natuurlijk!

Bugje?

Voor de rest verslavend!!!!!!!

[Reactie gewijzigd op vrijdag 2 februari 2018 19:09]


Door Tweakers user Neo_TGP, vrijdag 2 februari 2018 20:52

S4All schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:05:
Mmm ooit had ik 470 pasta fabrieken, maar ivm de eieren heb ik er een aantal verkocht (heb er nu 217).
Helaas gebruiken ze nog steeds de oude hoeveelheid bloem grrr
Dat is zonde natuurlijk!
Dit zou eigenlijk niet moeten kunnen (zal het nog eens testen later vanavond). Is het alleen in de weergave, of verbruikt hij ook daadwerkelijk zoveel bloem?

Ondertussen, kleine teaser: https://game.hotellan.nl/gt.png

Door Tweakers user GoVegan, vrijdag 2 februari 2018 21:35

Neo_TGP schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:52:
[...]


Dit zou eigenlijk niet moeten kunnen (zal het nog eens testen later vanavond). Is het alleen in de weergave, of verbruikt hij ook daadwerkelijk zoveel bloem?

Ondertussen, kleine teaser: https://game.hotellan.nl/gt.png
Oooeh uitbreidingen. In welk level komt dat?

Door Tweakers user Neo_TGP, vrijdag 2 februari 2018 21:49

GoVegan schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:35:
[...]

Oooeh uitbreidingen. In welk level komt dat?
Ik twijfel nog even over de kosten enzo. Maar ik gok dat in level 7 zowel de pastafabriek als dit onderzoek beschikbaar komen.

Door Tweakers user Euripides, vrijdag 2 februari 2018 23:06

lekker VERSLAVEND!!

Niet zo ver als sommige anderen maar bij deze toch al op level 9.

Volgens mij zit er nog wel een ergens een foutje bij het aanmaken van pasta.

Ik heb nu 50 pastafabrieken die dus normaal 100.000kg bloem per run kunnen verwerken en dit indien er 1.000.000 eieren zijn.

Als ik echter pasta maak wordt er steeds 1.000.000kg bloem en 1.000.000 eieren verbruikt waar ik dan 1000 dozen pasta voor krijg.

Door Tweakers user S4All, zaterdag 3 februari 2018 00:49

Hij gebruikt echt de bloem, net wat gepuzzeld en het lijkt er op dat hij alle bloem gebruikt.
Dus niet zoals ik eerder dacht de oude hoeveelheid, maar alles wat je hebt!

Dan nog maar meer kippen om de eieren productie gelijk te laten lopen met de bloem😈

Update: ik kan nu 1.890.000 bloem in voorraad hebben en met 900 pastafabrieken 1.800.000kg verwerken.
Als ik 18.000.000 eieren heb gebruik ik maar 1.800.000kg bloem. Heb ik minder eieren, dan gebruik ik alle bloem.

Die knop voor 1000 kippen zou fijn zijn. Ik krijg kramp (nog 894.170 keer op 100+ klikken)!
Nog beter zou zijn een knop vul de kippenboerderijen.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 3 februari 2018 02:50]


Door Tweakers user Neo_TGP, zaterdag 3 februari 2018 10:25

Het probleem met het bloemverbruik in de pastafabriek zou opgelost moeten zijn nu..

Door Tweakers user S4All, zaterdag 3 februari 2018 14:49

Dat ziet er idd goed uit!
Het verbruik is nu in verhouding.

Yes verder dan tot 200.000 eieren per 5 ticks en mijn pastafabrieken daar op aanpassen

Thanks!

Door Tweakers user Euripides, zaterdag 3 februari 2018 15:45

Neo_TGP schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:25:
Het probleem met het bloemverbruik in de pastafabriek zou opgelost moeten zijn nu..
Het leek even opgelost maar sinds 15u30 begint de pastafabriek opeens weer met 1E6 kg bloem te verbruiken in plaats van1E5 kg bloem.

Door Tweakers user SemwiseTheBrave, zaterdag 3 februari 2018 17:08

een ander foutje:
Op het moment dat je de pagina refresht springt mijn olievoorraad en energievoorraad naar 0

als je handmatig olie op pompt is het probleem verholpen tot de volgende keer.
maar 1000000 vaten die in het rook opgaan is stiekem toch wel zonde

Door Tweakers user pietje63, zaterdag 3 februari 2018 21:14

Ekitch schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:59:
Zo en we zijn lvl 10. Korte feedback.

Ik merk nu dat eigenlijk mijn graan surplus het meeste opbrengt ook al verkoop ik het voor 20% van de fluctuerende prijs. De hoeveel tijd die het kost om pasta te maken weegt daar gewoon niet tegen op. De 10% onderzoek zorgt ervoor dat graan gewoon steeds beter wordt:

Hoeveelheid landbouwgrond: 300

Opbrengst per veld: 12914.08kg

Daarnaast de hoeveelheid energie die je nodig hebt om effectief je molens te automatiseren is scheef denk ik. Heb nu 155 energie centrales maar kan maar 140 controllers effectief draaien. Terwijl het nu proportioneel erg duur wordt om energie op te krikken.
Kosten eenvoudige energiecentrale: § 260.557.008,16

Verder zijn mijn 500.000 kippen lekker aan de leg :) Top spel en idd zeer verslavend.
Ik kwam een beetje tot dezelfde conclusies (maar daarvoor hoef je niet tot level 10 te wachten :+).

Daarnaast dacht ik "even kijken wat er gebeurt als ik de tab 10x dupliceer". Conclusie: de sessie waarden worden door iedere tab overschreven en mijn internet explorer werd non-responsive. Geen werkende cheat dus :D

Door Tweakers user Koenzie, maandag 5 februari 2018 10:12

Het spel vermoord mijn kippen... steeds als ik kippen koop en daarna op een andere knop druk (waarbij ik een melding krijg?) zijn al mijn kippen weg :D

Door Tweakers user JT, maandag 5 februari 2018 10:24

masauri schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:34:
[...]

Manueel Olie pompen geprobeerd?
Krijg nou wat :D

Door Tweakers user we_are_borg, maandag 5 februari 2018 11:26

Neo,

Hoe heb je dit alles geleerd om te schrijven. Ik kan redelijk de js file volgen maar sommige zaken zijn toch onduidelijk.

Door Tweakers user Neo_TGP, maandag 5 februari 2018 14:38

we_are_borg schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:26:
Neo,

Hoe heb je dit alles geleerd om te schrijven. Ik kan redelijk de js file volgen maar sommige zaken zijn toch onduidelijk.
Wat video's op pluralsight, veel google en gewoon nog veel meer proberen. Ik denk ook niet dat ik overal de "juiste" aanpak hanteer en een paar technieken door elkaar heen gebruik, maar dat is gewoon een gebrek aan ervaring denk ik. Dat wat ik geschreven heb is waarschijnlijk te beroerd voor echte productie zaken, maar voor dit spelletje voldoet het aardig :)

Door Tweakers user Neo_TGP, maandag 5 februari 2018 14:39

Koenzie schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:12:
Het spel vermoord mijn kippen... steeds als ik kippen koop en daarna op een andere knop druk (waarbij ik een melding krijg?) zijn al mijn kippen weg :D
Maak / heb je voldoende graan?

Door Tweakers user Kimpie Paartie, maandag 5 februari 2018 16:42

Wanneer komt storehouse brood?

Door Tweakers user yamahabest, maandag 5 februari 2018 17:17

Ik heb een constante voorraad van 700000+ kg graan, en elke 10 seconden komt er zo'n 700000 kg graan binnen, maar toch sterven mijn 500000 kippen regelmatig, hoe kan dat?

500000 kippen eten zo'n 75000 kg graan per 5 ticks, mijn 500 kippenboederijen hebben 500000 kg voorraad, dat is dus zo'n 6,67 keer dat ze kunnen eten. Oftewel, zo'n 33,33 ticks. Het lijkt me dan toch sterk dat het graan op kan zijn?

Ik heb nu maar geen kippen meer, die massamoord steeds... :D

[Reactie gewijzigd op maandag 5 februari 2018 17:18]


Door Tweakers user Neo_TGP, maandag 5 februari 2018 20:39

Ik heb brood er uit gehaald en ben met wat beters bezig :)
yamahabest schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:17:
Ik heb een constante voorraad van 700000+ kg graan, en elke 10 seconden komt er zo'n 700000 kg graan binnen, maar toch sterven mijn 500000 kippen regelmatig, hoe kan dat?

500000 kippen eten zo'n 75000 kg graan per 5 ticks, mijn 500 kippenboederijen hebben 500000 kg voorraad, dat is dus zo'n 6,67 keer dat ze kunnen eten. Oftewel, zo'n 33,33 ticks. Het lijkt me dan toch sterk dat het graan op kan zijn?

Ik heb nu maar geen kippen meer, die massamoord steeds... :D
Ik zal binnenkort eens kijken hoe dat nog kan, ik dacht eigenlijk dat ik dat inmiddels wel helemaal gefixt had..

Door Tweakers user Neo_TGP, dinsdag 6 februari 2018 19:46

Eindelijk de tijd gehad voor een update en eindelijk het topic aangemaakt :) Simpel webspelletje: Clickfarm.nl

Door Tweakers user Xeodopel, dinsdag 6 februari 2018 21:31

Top idee die CPU verkopers, Ik had hete ook al eens aangegeven.

Alleen heb ik wel het idee dat er bij verkoop met door de CPU de prijs vooral in het voordeel van mij is. Ik heb het idee dat er in de bloem verkopen een rekenfout zit als het door de CPU wordt verkocht. Verdiende net 40 miljoen met bloem verkopen. :) Terwijl ik maar een een silo heb met max 400k. Ik kreeg daar bij een top prijs nooit meer dan een paar ton voor.
Niet dat ik klaag hoor. Ik ga ineens hard met levels omhoog zo ; ;)

Met andere woorden. Ik heb eigenlijk niets gezegd. :*)

94 miljoen voor 400k bloem verkopen. Ben wel benieuwd tegen welke prijs dan.

Heb 2 CPUs draaien, misschien dat ze het allebei verkopen _/-\o_

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 februari 2018 21:33]


Door Tweakers user 5183, woensdag 7 februari 2018 09:17

Xeodopel schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:31:
Alleen heb ik wel het idee dat er bij verkoop met door de CPU de prijs vooral in het voordeel van mij is. Ik heb het idee dat er in de bloem verkopen een rekenfout zit als het door de CPU wordt verkocht. Verdiende net 40 miljoen met bloem verkopen. :) Terwijl ik maar een een silo heb met max 400k. Ik kreeg daar bij een top prijs nooit meer dan een paar ton voor.
Lijkt op een bug ja, ging bij mij gisteren ook bijzonder hard :P

Nu gaat het goed zover ik kan zien.

Door Tweakers user matroosoft, woensdag 7 februari 2018 10:24

Ideetje voor de naam: Twicker (Tweakers + clicker game). Beetje simpel maar klinkt aardig. Ook leuk in combi hiermee: https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Twicker

:D

Door Tweakers user HyperBart, donderdag 8 februari 2018 13:19

Met de pastafabriek kan je onder 0 gaan met je bloem?

Door Tweakers user EHelmond, dinsdag 13 februari 2018 07:46

nu is ie stuk
ik start m net weer op maar de olie productie komt niet op gang.
meestal helpt een paar keer handmatig pompen wel maar hij komt nu helemaal niet meer op gang

Door Tweakers user yamahabest, dinsdag 13 februari 2018 18:21

Er is een topic tegenwoordig: Simpel webspelletje: Clickfarm.nl.
Misschien is het verstandig om daar verder te praten.

Reageren is niet meer mogelijk