Klein webspelletje

Door Neo_TGP op zaterdag 20 januari 2018 15:49 - Reacties (130)
Categorie: Gaming, Views: 8.962

Ik doe in mijn dagelijkse werk zo goed als niets (meer) met programmeren of scripting. Toen ik daar alsnog weer mee in aanraking kwam leek het me leuk om eens te kijken hoe ver ik zou komen als ik een clicker spelletje zou willen schrijven..

Met eigenlijk 0 javascript kennis en een klein beetje oude html ervaring ben ik aan de slag gegaan en heb ik wat uurtjes gespendeerd om mijn weg te vinden in javascript en om iets in elkaar te zetten wat ook nog een klein beetje begrijpelijk is..
Het resultaat is een browser spelletje dat uit niet veel meer bestaat dan wat knoppen, tekstblokken en wat tellers ;).

Voor iemand uit dit vakgebied zal het ongetwijfeld rommel zijn (zeker voor de grafisch ontwerpers en interface experts ;)), maar ik ben toch nog best wel trots op hoe ver ik gekomen ben zonder al te veel voorkennis :)

Als je het wil proberen vind je het spelletje hier:

https://game.hotellan.nl

Het doel: Zo veel mogelijk automatiseren en geld verdienen

Opmerkingen:
  • Het spel gaat niet verder dan de pastafabriek
  • Het is niet geschikt voor gebruik op een telefoon (het werkt wel, maar erg onoverzichtelijk)
  • Er zitten ongetwijfeld een aantal foutjes in..
  • Zoals: als de olie op is stoppen je energiecentrales, pomp dan even met de hand wat olie op om ze weer te starten
Ik heb geen idee of ik er nog veel tijd in ga steken, maar feedback is altijd welkom :)

Volgende: Klein webspelletje deel 2 30-01 Klein webspelletje deel 2
Volgende: Surface Pro 3 11-'14 Surface Pro 3

Reacties


Door Tweakers user matroosoft, zaterdag 20 januari 2018 17:54

Grappig hoor. Even geprobeerd, ging best aardig op de mobiel. Klein foutje: de randen van de velden die nog niet beschikbaar zijn, zijn onderaan al wel zichtbaar. En als je wat meer visualiseert kan je sneller vinden welke knop je moet hebben.

Best goed gedaan als je dit from scratch doet! Leuk als je een volgende versie uitbrengt.

Door Tweakers user sypie, zaterdag 20 januari 2018 18:50

Het robotiseren van de windmolens werkt niet... Je kunt ze bouwen maar ze doen niks.

Ow, en met de pastafabriek is ook niet duidelijk wat je daarmee kunt. Pasta maken lukt... Maar daarna?

[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 18:57]


Door Tweakers user markisoke, zaterdag 20 januari 2018 18:56

sypie schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:50:
Het robotiseren van de windmolens werkt niet... Je kunt ze bouwen maar ze doen niks.
Hier had ik inderdaad ook last van.

Door Tweakers user Neo_TGP, zaterdag 20 januari 2018 18:57

sypie schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:50:
Het robotiseren van de windmolens werkt niet... Je kunt ze bouwen maar ze doen niks.
Zou wel moeten werken eigenlijk, maak je genoeg stroom? (bij iedere run pakt hij de hoeveelheid energie uit de "voorraad", en dat is best wel wat).

Door Tweakers user Neo_TGP, zaterdag 20 januari 2018 18:58

Ik heb even een kleine aanpassing gedaan, dat zou kunnen helpen

Door Tweakers user sypie, zaterdag 20 januari 2018 19:17

Neo_TGP schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:57:
[...]


Zou wel moeten werken eigenlijk, maak je genoeg stroom? (bij iedere run pakt hij de hoeveelheid energie uit de "voorraad", en dat is best wel wat).
Stroom is er genoeg, maar dan zit ik met dozen pasta... En daarna?

Ow, en de hoeveelheid Energie loopt het beeld uit wanneer er grote getallen zijn.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 19:19]


Door Tweakers user Neo_TGP, zaterdag 20 januari 2018 20:18

sypie schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:17:
[...]
Stroom is er genoeg, maar dan zit ik met dozen pasta... En daarna?

Ow, en de hoeveelheid Energie loopt het beeld uit wanneer er grote getallen zijn.
Laten we het er op houden dat het maken van enorm veel pasta voor nu even het hoogste doel is :) Ik heb al wel wat code klaar staan voor een volgende stap, dus dat zet ik er ergens dit weekend of volgende week nog even in.

De gerobotiseerde windmolens stoppen als je niet genoeg graan of stroom hebt, ze zouden vanzelf weer moeten starten als er weer voldoende resources zijn maar dat is nu niet het geval, het refreshen van de pagina zou moeten helpen.

Door Tweakers user Damic, zaterdag 20 januari 2018 20:34

Kleine bugjes:
* Als er geen graan is kun je toch op malen klikken en is je molen 10s bezig op lucht
* Voorraaden => Voorraden ;)
* De tekst in de balken is niet leesbaar als de tekst niet past in het blauwe gedeelte van de progressbar
* afronding restcapaciteit in de de silo's is niet altijd #.00kg
* mmmh de windcontroller doet het niet meer, na te weinig beschikbare units

[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 21:23]


Door Tweakers user Danny.G, zondag 21 januari 2018 01:16

Heel verslavend zeg. Keep it up :Y)

Door Tweakers user 936443, zondag 21 januari 2018 09:07

javascript:objOilTank.fill(9999999999999999999)

game over

Door Tweakers user Neo_TGP, zondag 21 januari 2018 09:24

Dr.Zeno schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:07:
javascript:objOilTank.fill(9999999999999999999)

game over
En dat is dan nog de moeilijkste manier om te cheaten :)

Door Tweakers user sypie, zondag 21 januari 2018 09:47

Damic schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:34:
* afronding restcapaciteit in de de silo's is niet altijd #.00kg
Dit komt door je 10% extra na onderzoek. Zo krijg je 10% op 10% op 10%... ja, dan krijg je gekke getallen.

Wel erg tof is dat het spel verder gaat waar je gebleven was. Gisteravond de browser afgesloten en nu gaat die weer verder waar ik was. Een refresh zorgt inderdaad dat de aanpassingen gedaan zijn. Ik was even bang dat ik helemaal op 0 weer moest beginnen.

[Reactie gewijzigd op zondag 21 januari 2018 09:50]


Door Tweakers user Neo_TGP, zondag 21 januari 2018 10:19

sypie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:47:
[...]
Dit komt door je 10% extra na onderzoek. Zo krijg je 10% op 10% op 10%... ja, dan krijg je gekke getallen.
Klopt, en dat moet ik eigenlijk nog even afvangen in de weergave, net zoals het netjes weergeven van bedragen en dergelijken.
Damic schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:34:
Kleine bugjes:
* Als er geen graan is kun je toch op malen klikken en is je molen 10s bezig op lucht
* Voorraaden => Voorraden ;)
* De tekst in de balken is niet leesbaar als de tekst niet past in het blauwe gedeelte van de progressbar
* afronding restcapaciteit in de de silo's is niet altijd #.00kg
* mmmh de windcontroller doet het niet meer, na te weinig beschikbare units
Dat de molen ook leeg draait is een straf voor het niet opletten voor je op de knop drukt ;)

Schrijffout is opgelost

De weergave van die teksten in de lege balken moet ik inderdaad nog eens oplossen.

Die windmolen controllers zijn wat problematisch inderdaad, ik zal eens kijken hoe ik dat snel kan oplossen.

Door Tweakers user RobLemmens, zondag 21 januari 2018 10:34

Vind hem best leuk voor op de zondagmorgen :) goed gedaan

Door Tweakers user Neo_TGP, zondag 21 januari 2018 10:42

Het robotiseren van de windmolens werkt nu naar behoren, ook als ze stoppen omdat er geen graan meer is zullen ze automatisch weer opstarten als er voldoende graan en energie in voorraad is.

Door Tweakers user Sh1fty88, zondag 21 januari 2018 11:09

Best verslavend, maar ook ik loop tegen het robotiseren van de Windmolens aan wat niet werkt. Hierdoor kan ik ook handmatig geen bloem meer maken/malen en daardoor weer geen pasta :P

energie zit continue op 1900-2100 vd 2100.

Leuke opzet, keep it going zou ik zeggen!

Door Tweakers user 936443, zondag 21 januari 2018 11:11

Neo_TGP schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:24:
[...]


En dat is dan nog de moeilijkste manier om te cheaten :)
javascript:objMoney.add(10000, "pepperonipizza")

kan ook

Door Tweakers user Neo_TGP, zondag 21 januari 2018 11:53

Sh1fty88 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:09:
Best verslavend, maar ook ik loop tegen het robotiseren van de Windmolens aan wat niet werkt. Hierdoor kan ik ook handmatig geen bloem meer maken/malen en daardoor weer geen pasta :P

energie zit continue op 1900-2100 vd 2100.

Leuke opzet, keep it going zou ik zeggen!
Begint de timer wel te lopen bij de geautomatiseerde windmolens? Of blijft deze op 0 staan?

Door Tweakers user onok, zondag 21 januari 2018 12:06

Best leuk spelletje :)

Door Tweakers user omixium654, zondag 21 januari 2018 13:59

energie bouw knop werkt soms wel , soms niet..

windmolens automatiseren doet niets?
en er staat: Een windmolencontroller kan 1 aansturen. (1 wat?)
en wat stuurt deze aan dan?

Verder vermakelijk programmaatje.. alleen soms mag er ook wel een silo kapot gaan, want anders wordt het alleen maar meer ;-)

Door Tweakers user Sh1fty88, zondag 21 januari 2018 14:03

Neo_TGP schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:53:
[...]


Begint de timer wel te lopen bij de geautomatiseerde windmolens? Of blijft deze op 0 staan?
Nee, de knop voor handmatig blijft ook gewoon staan. in tegenstelling tot de robots voor het graan. daar verdwijnt de knop wanneer je meer robots dan velden hebt.

Door Tweakers user Damic, zondag 21 januari 2018 14:12

omixium654 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:59:
energie bouw knop werkt soms wel , soms niet..

windmolens automatiseren doet niets?
en er staat: Een windmolencontroller kan 1 aansturen. (1 wat?)
en wat stuurt deze aan dan?

Verder vermakelijk programmaatje.. alleen soms mag er ook wel een silo kapot gaan, want anders wordt het alleen maar meer ;-)
Windmolen natuurlijk

@Neo_TGP een paar ideetjes voor in de toekomst:
* een textarea waar je je laatste stortingen/uitgaven kan zien (niet te onthouden dus na f5 = alles weg)
* een grafiek met de huidige koersen van olie/graan/bloem

ow klein bugje: als je op bouw energie centrale drukt en je hebt genoeg geld word de energie centrale gebouwd en in gebruik geneomen maar de prijs gaat niet omhoog voor de volgende centrale tot je F5 drukt.

[Reactie gewijzigd op zondag 21 januari 2018 14:44]


Door Tweakers user 936443, zondag 21 januari 2018 14:47

Stap 2 een native app met dx of ogl op steam voor 1 euro.

Door Tweakers user zhripzzz, zondag 21 januari 2018 17:05

Ben ondertussen dik 3 uur verder, tot op heden echt heel leuk. Werkt gewoon goed op mobiel hoor.

Door Tweakers user masauri, zondag 21 januari 2018 17:53

Ik vraag me af waar ik de mist in ben gegaan:
De huidige energieproductie: 570
De huidige piekenergievraag: 800
Kosten eenvoudige energiecentrale: $27482846.29

Door Tweakers user Jape, zondag 21 januari 2018 18:14

masauri schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:53:
Ik vraag me af waar ik de mist in ben gegaan:
De huidige energieproductie: 570
De huidige piekenergievraag: 800
Kosten eenvoudige energiecentrale: $27482846.29
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan...

De huidige energieproductie: 530
De huidige piekenergievraag: 1355
Kosten eenvoudige energiecentrale: $2581886.4

Tip, voeg wat punten toe in het aflezen van de grote getallen. 2.581.886,4 is een stuk duidelijker dan 2581886.4 (of gebruikt 2,58M)

Door Tweakers user Damic, zondag 21 januari 2018 18:50

De kosten van nieuwe silo's e.d. als je er al wat hebt staan is wel heeeel duur :|
masauri schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:53:
Ik vraag me af waar ik de mist in ben gegaan:
De huidige energieproductie: 570
De huidige piekenergievraag: 800
Kosten eenvoudige energiecentrale: $27482846.29
Dat is nog niets mijn volgende centrale kost een pak meer dan wat jij moet betalen :Y $12.269.127,36

De huidige energieproductie: 550
De huidige piekenergievraag: 2425
Olieverbruik: 55

@neo_tgp: Zou dit niet beter in een topic gegoten worden? Ow en de bedragen in¤ aub met de komma als de komma en een . voor duizende :Y

[Reactie gewijzigd op zondag 21 januari 2018 18:52]


Door Tweakers user jannickdeb, zondag 21 januari 2018 18:59

Superverslavend. Ik ben bang dat ik hiermee veel tijd ga verspillen. ;(

Door Tweakers user Neo_TGP, zondag 21 januari 2018 19:14

Bedankt voor jullie reacties, ik heb nog wel wat te doen zie ik :)

Ik zal vanavond of morgen avond even de bedragen fixen (en euro's maken ipv dollars ;)) en wat andere genoemde punten oplossen.

Verder heb ik iemand bereid gevonden om ook even naar de opmaak enzo te kijken. Als ik dat ook gedaan heb zal ik een nieuwe post en een topic aanmaken :)

Door Tweakers user 936443, zondag 21 januari 2018 19:33

Als je het helemaal mooi wilt doen dan houdt je rekening met de 'locale' die de browser aangeeft.
Eventueel kompleet met vertalingen :)

Zit zelf in de US.

https://stackoverflow.com/a/33561563

[Reactie gewijzigd op zondag 21 januari 2018 19:35]


Door Tweakers user noisehead, zondag 21 januari 2018 20:42

Vermakelijk spel! Hopelijk nog een vervolg na de pasta.

Door Tweakers user Damic, zondag 21 januari 2018 21:06

Ja er zit nog een bakkerij in *O*

Door Tweakers user Neo_TGP, zondag 21 januari 2018 21:11

Dr.Zeno schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:33:
Als je het helemaal mooi wilt doen dan houdt je rekening met de 'locale' die de browser aangeeft.
Eventueel kompleet met vertalingen :)

Zit zelf in de US.

https://stackoverflow.com/a/33561563
Thanks voor de tip, ik haal nu de lokale voorkeur nog niet op, maar ik heb in ieder geval de weergave van valuta goed gemaakt.

Door Tweakers user Neo_TGP, zondag 21 januari 2018 21:11

Ja die is verborgen omdat die stuk is :P

Door Tweakers user RobIII, zondag 21 januari 2018 23:29

Ik mis vooral een "tijdklokje" voor de komende refresh van de prijzen. Soms zie ik een mooie bloem-prijs vaan $700+ en wil ik op "verkoop" meppen en nét op dat moment springt 'ie naar $10 :/ Als er een klokje langs zou staan had ik geweten dat 't een risky click was.

Door Tweakers user 936443, maandag 22 januari 2018 06:42

RobIII schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:29:
Ik mis vooral een "tijdklokje" voor de komende refresh van de prijzen. Soms zie ik een mooie bloem-prijs vaan $700+ en wil ik op "verkoop" meppen en nét op dat moment springt 'ie naar $10 :/ Als er een klokje langs zou staan had ik geweten dat 't een risky click was.
Dat is nou net leuk. Misschien een markt graph of ticker.

Door Tweakers user PublishedMeteor, maandag 22 januari 2018 08:58

Zeer verslavend! Nice job!

Een opmerking: kun je puntjes toevoegen aan de getallen zodat ze iets beter leesbaar zijn? Gaat dan om de getallen in de balk bovenaan.

[Reactie gewijzigd op maandag 22 januari 2018 09:40]


Door Tweakers user Neo_TGP, maandag 22 januari 2018 09:00

Dr.Zeno schreef op maandag 22 januari 2018 @ 06:42:
[...]


Dat is nou net leuk. Misschien een markt graph of ticker.
Ik ben inderdaad wel bezig met een grafiekje, en misschien maak ik de prijzen nog wel iets minder wisselvallig. Maar ik was niet van plan een timer mee te nemen, een klein beetje frustratie van te laat klikken kan geen kwaad ;)

Door Tweakers user SinergyX, maandag 22 januari 2018 10:48

Leuke foutmelding, niet genoeg doekoe jonguh :D

Wel soms rare afronding issues:
Er zijn 31 silo's beschikbaar met nog 129080.95999999999KG aan restcapaciteit.

[Reactie gewijzigd op maandag 22 januari 2018 10:58]


Door Tweakers user Koenzie, maandag 22 januari 2018 14:15

Leuk, alleen een koop X * 10 en X * 100 zou fijn zijn :P

Door Tweakers user PublishedMeteor, maandag 22 januari 2018 15:11

Nog een suggestie. Ik had teveel van die windmolen aansturingen gekocht en toen zat ik boven mijn energiepeil en kon ik echt niks meer. Wellicht een idee om ook dit soort zaken weer te kunnen verkopen? Tegen een restwaarde bijvoorbeeld?

Door Tweakers user Koenzie, maandag 22 januari 2018 15:29

PublishedMeteor schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:11:
Nog een suggestie. Ik had teveel van die windmolen aansturingen gekocht en toen zat ik boven mijn energiepeil en kon ik echt niks meer. Wellicht een idee om ook dit soort zaken weer te kunnen verkopen? Tegen een restwaarde bijvoorbeeld?
Inderdaad, dat probleem heb ik nu ook... moet 100 miljoen ofzo hebben om verder te kunnen :D

Door Tweakers user harmageddon, maandag 22 januari 2018 15:54

omixium654 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:59:
energie bouw knop werkt soms wel , soms niet..

windmolens automatiseren doet niets?
en er staat: Een windmolencontroller kan 1 aansturen. (1 wat?)
en wat stuurt deze aan dan?

Verder vermakelijk programmaatje.. alleen soms mag er ook wel een silo kapot gaan, want anders wordt het alleen maar meer ;-)
Hier doen de automatische windmolens niks anders dan automagisch energie afnemen. Maar ze doen verder geen fluit :)

Door Tweakers user Xeodopel, maandag 22 januari 2018 16:10

Leuk gedaan, en gewoon voor even erg verslavend. Blijf maar klikken.

Damnit, dacht ik mijn volle silos met bloem te verkopen voor een mooi prijsie, switch de prijs net op het moment dat ik click. Natuurlijk dan ook meteen voor een bodemprijs verkocht. :)

Door Tweakers user Laurensius88, maandag 22 januari 2018 16:33

Wat een verslavend spelletje! _/-\o_

Ik heb geen nieuwe feedback dan wat al gezegd is.
Hoop dat je er nog wat tijd in steekt :)
edit:
en dit bedoel ik puur als in meer ontwikkeling, niet als kritiek ;)



Als je hulp wil met script dan mag je me een berichtje sturen :)

[Reactie gewijzigd op maandag 22 januari 2018 16:34]


Door Tweakers user Neo_TGP, maandag 22 januari 2018 19:16

Ik zal eens kijken of ik een verkoop mogelijkheid voor de windmolen controllers kan maken.

Ik kan niet reproduceren dat ze het niet doen tenzij dat er niet voldoende graan is. Kan iemand die dat probleem heeft eens aangeven welke browser hij/zij gebruikt?

Ik zal ook de prijsverhoging op de energiecentrales iets terugschroeven :)

Door Tweakers user masauri, maandag 22 januari 2018 19:19

Neo_TGP schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:16:
Ik zal eens kijken of ik een verkoop mogelijkheid voor de windmolen controllers kan maken.

Ik kan niet reproduceren dat ze het niet doen tenzij dat er niet voldoende graan is. Kan iemand die dat probleem heeft eens aangeven welke browser hij/zij gebruikt?

Ik zal ook de prijsverhoging op de energiecentrales iets terugschroeven :)
Chrome browser :)
Men knop om landbouwgrond te bewerken is ook weg.

[Reactie gewijzigd op maandag 22 januari 2018 20:33]


Door Tweakers user Plof, maandag 22 januari 2018 19:27

Neo_TGP schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:16:
Kan iemand die dat probleem heeft eens aangeven welke browser hij/zij gebruikt?
Met Firefox had ik dit probleem ook.

Door Tweakers user traibergen, maandag 22 januari 2018 20:04

Ziet er leuk uit! Ik zal vanavond wel wat meer gaan spelen.

[Reactie gewijzigd op maandag 22 januari 2018 20:04]


Door Tweakers user leto001, maandag 22 januari 2018 21:41

Leuk spel! Bij mij op Safari op de iPad lijken de windmolens ook niks te doen. Er staat een tekst onder 'de windmolens zijn klaar in 0 seconden' en die blijft staan.

Door Tweakers user Neo_TGP, maandag 22 januari 2018 22:19

Ik heb even wat kleine weergave dingetjes aangepast en die nu gepushed, dus dan moet er weer wat duidelijker zijn (je ziet nu hoeveel energiecentrales je hebt bijvoorbeeld..)

De windmolencontrollers werken bij mij nu eigenlijk altijd (even goed refreshen), de omstandigheden waarop ze niet werken:
  • Niet genoeg stroom voor ALLE controllers
  • Niet genoeg graan
Wanneer het tekort verholpen is zou binnen 5-10 seconden weer een nieuwe run moeten starten. Mochten mensen dit probleem nu nog steeds hebben zal ik even een knop maken voor wat debug output zodat ik even verder kan zoeken.

Door Tweakers user Marc2984, maandag 22 januari 2018 22:52

Erg leuk spelletje, zeer verslavend inderdaad. Zit nu op level 7 en dan is het eigenlijk slapend rijk worden.
De problemen die je beschrijft heb ik ook ondervonden, met het oplossen van het tekort en een refresh is het dan inderdaad opgelost. Al is het soms onduidelijk wat precies het probleem is.

Door Tweakers user Koenzie, dinsdag 23 januari 2018 09:54

"Niet genoeg stroom voor ALLE controllers"

Dit is echt lastig.... ik moet 15000 stroom hebben, maar heb nu 570 en dat heeft me al een fortuin gekost. 1 centrale kost me nu meer dan 62 miljoen en dan krijg ik er maar 10 eenheden bij :S heb meer dan genoeg opslag, maar dat heeft geen zin.

De centrales zijn echt te duur, of de windmolencontrollers gebruiken te veel stroom (beetje onlogisch ook voor iets wat op wind werkt...)


EDIT: Heb net die van 62 miljoen gekocht en nu kost de volgende.... 145.373.267! Dat is echt niet op te brengen....

[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 januari 2018 09:56]


Door Tweakers user Koenzie, dinsdag 23 januari 2018 09:55

Owja, en het euro teken is niet meer zichtbaar bij een heel aantal bedragen

Door Tweakers user Neo_TGP, dinsdag 23 januari 2018 10:03

Koenzie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:55:
Owja, en het euro teken is niet meer zichtbaar bij een heel aantal bedragen
Klopt, ik ben vergeten om bij de opstart de bedragen door de parser te halen, dat zal ik nog even fixen.
Koenzie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:54:

EDIT: Heb net die van 62 miljoen gekocht en nu kost de volgende.... 145.373.267! Dat is echt niet op te brengen....
.

Ik zal ook de pricing van de energie centrales iets meer in balans brengen, of een goed alternatief toevoegen :)

Door Tweakers user masauri, dinsdag 23 januari 2018 10:51

De Veredeling graan:
Het onderzoek zal: 963 seconden duren en kost: 79318
Mag misschien ook in minuten/seconden geplaatst worden? :)

Door Tweakers user Neo_TGP, dinsdag 23 januari 2018 10:57

masauri schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:51:
De Veredeling graan:
Het onderzoek zal: 963 seconden duren en kost: 79318
Mag misschien ook in minuten/seconden geplaatst worden? :)
Daar zal ik ook even naar kijken, en zo te zien mag hij ook wel wat sneller oplopen in prijs :)

Door Tweakers user masauri, dinsdag 23 januari 2018 10:59

Neo_TGP schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:57:
[...]
en zo te zien mag hij ook wel wat sneller oplopen in prijs :)
nee hoor O-)

Liever de prijs van de silo's wat omlaag :*)

Door Tweakers user harmageddon, dinsdag 23 januari 2018 11:07

Ik gebruik Chrome (Windows 7 @ werk).
Ik heb 301 windmolens en 200 controllers. Ik kan tot 30k energie opslaan.
En kan 350k kg aan graan opslaan.
Dus je zou zeggen dat er genoeg energie en genoeg graan is om automagisch Bloem te maken.
Maar het enige wat er gebeurd is dat het energie uit de opslag pakt zodra het beschikbaar is. Maar ik krijg er geen Bloem voor terug. Kan het alleen handmatig doen.

Door Tweakers user Koenzie, dinsdag 23 januari 2018 11:16

harmageddon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:07:
Ik gebruik Chrome (Windows 7 @ werk).
Ik heb 301 windmolens en 200 controllers. Ik kan tot 30k energie opslaan.
En kan 350k kg aan graan opslaan.
Dus je zou zeggen dat er genoeg energie en genoeg graan is om automagisch Bloem te maken.
Maar het enige wat er gebeurd is dat het energie uit de opslag pakt zodra het beschikbaar is. Maar ik krijg er geen Bloem voor terug. Kan het alleen handmatig doen.
Hetzelfde gebeurt inderdaad bij mij, hij word wel gestart maar maalt helemaal niets

Door Tweakers user Azraelus66, dinsdag 23 januari 2018 12:54

Chrome op mijn Android telefoon en ook bij mij gaan de molen bots af echter pakken ze geen graan en geven ze geen bloem. Ik vermoed een verstopping in de graan toevoerbuis :+
(160 molens waarvan 110 geautomatiseerd, 500.000kg graan op voorraad, 300.000kg bloem silo's hoewel dat niet hoort te hinderen gezien hij gewoon verkoopt bij overproductie, 20.000 units energie en hij pakt gewoon energie dus dat is het niet. Overigens heb ik wel ineens 110.000kg bloem erbij gekregen toen ik mijn graan silo's aan het upgraden was, misschien dat dat helpt bij het vinden van het probleem.)

Erg verslavend spel! Leuk gedaan _/-\o_

Door Tweakers user SinergyX, dinsdag 23 januari 2018 13:44

Volgens mij werkt het met die windmolens best raar, die gebruikt energie 1x per 10 seconde (die oliepomp en robot lijken wel per tick te werken), maar vanaf een 100 controllers ongeacht hoeveel energie je hebt, stopt hij er gewoon mee. Wanneer je te weinig hebt, wordt wel je energie uiteindelijk gebruikt (je verliest 10.000), maar je krijgt nooit graag.

Maar vanaf die 100 maakt het niet uit je of je 20 of 30k energie hebt, hij tikt die 10k af maar je krijgt nooit meer graag terug.

Ik heb nu een nieuwe start gedaan met max 30 molens, daar blijft het gewoon wel doorlopen.

Door Tweakers user Neo_TGP, dinsdag 23 januari 2018 14:25

Ik zal wat logging toevoegen om te kijken wat er precies gebeurt.

Door Tweakers user Neo_TGP, dinsdag 23 januari 2018 14:37

SinergyX schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:44:
Volgens mij werkt het met die windmolens best raar, die gebruikt energie 1x per 10 seconde (die oliepomp en robot lijken wel per tick te werken), maar vanaf een 100 controllers ongeacht hoeveel energie je hebt, stopt hij er gewoon mee. Wanneer je te weinig hebt, wordt wel je energie uiteindelijk gebruikt (je verliest 10.000), maar je krijgt nooit graag.

Maar vanaf die 100 maakt het niet uit je of je 20 of 30k energie hebt, hij tikt die 10k af maar je krijgt nooit meer graag terug.

Ik heb nu een nieuwe start gedaan met max 30 molens, daar blijft het gewoon wel doorlopen.
Oke, ik heb inderdaad niet met 100 molens getest wat er gebeurt, ik kan niet echt bedenken wat het verschil zou zijn, maar het geeft in ieder geval een startpunt voor het verder zoeken :)

Door Tweakers user FrankAlexander, dinsdag 23 januari 2018 14:45

Grappig spelletje, heb wel eens iets soortgelijks in de Android App-store gezien:

https://www.google.nl/url...Vaw2SFtJ9JDGbXIvsuFpu9w02

Door Tweakers user Xeodopel, dinsdag 23 januari 2018 15:02

Ook bij mij hapert de windmolen controller met enige regelmaat.
Wel gaat lopen, energie verbruiken maar geen bloem opleveren. Lijkt iets te zijn met energie behoefte. Hij heeft soms net niet genoeg energie beschikbaar om meteen door te gaan. Hij moet dan dus wachten. Hij als er genoeg is dan wel weer lopen maar vult bij mij nu geen bloem aan. Maar aangezien de prijs van Energiecentrales aan de hoge kant is kan ik niet even makkelijk er een paar bij bouwen om te kijken of dat beter gaat :) Heb nu per run 8000 units energie nodig, en die heb ik soms net niet. Heb niet genoeg energiecentrales om dat constant goed bijgevuld te houden.

Mijn plant
Landbouwgrond: 180
Robots: 18 (dus alle landbouwgrond is geautomatiseerd.)
Windmolens: 85
Windmolen controllers: 80
Energiecentrales: 57
Oliepompen. 65

Max voorraden:
Graan: max 400k
Bloem: max 800k
Olie: max 10k
Energie: max 24k


Energieproductie: 570
Piekenergievraag: 535
Olieverbruik: 57


Windows 10, Internet Explorer Edge

[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 januari 2018 15:06]


Door Tweakers user Azraelus66, dinsdag 23 januari 2018 15:30

Nog wat kleine dingetjes:
*oliepomp zegt enkel 1 energie per tick te leveren maar niet dat hij ook 1 olie per tick produceert.
*10 velden automatiseren kost 15 energie (dat is 15k graan met mijn huidige technologie) en 1 windmolen kost 100 energie(dat is 1k graan vermalen) dus een factor 100 voor molens die op windenergie werken en enkel geautomatiseerd moeten worden ten opzichte van velden die compleet gezaaid en geoogst moeten worden. Lijkt mij niet reëel.
*punten en komma's zijn bij gewichten en units ook welkom.
*drempel voor volgend level en silo's missen het euroteken en punten.

Door Tweakers user mvdam, dinsdag 23 januari 2018 15:58

Heerlijk verslavend!

Hier en daar wat bugs, maar die ga je er vast wel uitpoetsen toch? :+ O+

Sommige prijzen lijken wat uit de hand te lopen (energiecentrales)

Door Tweakers user Kridri, dinsdag 23 januari 2018 18:59

Een geweldige spelletje om in de achtergrond te spelen. Ik ondervind ook de bug met robot's.
Misschien een suggestie om alle verkoop koppen en prijzen bij elkaar te plaatsen? Dit als een soort marktplaats. Op de tablet is soms scrollen waardoor je net een aanbod mist :p.

PS: In Edge werkt de controller wel. In Firefox niet.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 januari 2018 20:41]


Door Tweakers user Damic, dinsdag 23 januari 2018 21:04

Alles werkt hier en ik zit in waterfox

Graan: 210t
Bloem: 1070t
Olie: 10100l
Energie: 30500

De huidige energieproductie: 580
De huidige piekenergievraag: 2426
Olieverbruik: 58

21 robots die 210 velden doen
42 windmolens met 42 controllers

111 olie pompen.

Vermogen is +100mio¤

Door Tweakers user Neo_TGP, dinsdag 23 januari 2018 22:12

Ik kan het probleem inderdaad reproduceren en het lijkt een safari/Chrome probleem te zijn (ik gebruik voornamelijk edge). Ik gok dat ik dit donderdag wel opgelost heb :)

Een centraal verkoop dashboard is een goede optie inderdaad, eens kijken of ik dat binnenkort toe kan voegen.

Nogmaals bedankt voor alle feedback :)

Door Tweakers user Harjo, dinsdag 23 januari 2018 23:25

Financiën:
Beschikbaar vermogen: ¤ 328.890.396,07
Huidig level is: 9


Graan 475000
Bloem 1140000
Olie 10000000

landbouwgrond 180
37 robots
310 windmoles
61 controllers

155 olie pompen
Energie 540
Piekvermogen 1970
voorraad 143000

Loopt en beetje uit de hand bedankt krijg werk wat ik moet doen niet meer klaar

Door Tweakers user iCore, woensdag 24 januari 2018 07:09

Leuk spelletje hoor :)

Door Tweakers user JW1904, woensdag 24 januari 2018 10:36

Erg verslavend. Kan niet wachten tot de verkoop optie er is trouwens -- zit momenteel een beetje vast met de controllers. .. Of ik begin gewoon opnieuw.. kan ook.

Door Tweakers user f.heinen, woensdag 24 januari 2018 11:40

Tof spel!!!

Even wat verbeteringsvoorstellen:
1 - Hoofdletter gebruik in knoppen niet consequent. Bijvoorbeeld: "Pomp olie!" vs "Verkoop Olie!" (ook uitroepteken gebruik is inconsequent)
2 - Kosten van een pomp niet in euro's
3 - Kosten eenvoudige energiecentrale niet in euro's
4 - Kosten landbouwgrond niet in euro's
5 - Rest capaciteit in silo's niet afgerond. Heb nu: "39298.40000000002KG"
6 - Een silo kost niet in euro's
7 - Energie centrales: "Bouw" => "Bouw energiecentrale".
8 - Getallen met duizendtallen . scheiden. Dus: 1.000.000 ipv 1000000
9 - Aantal vaten olie op voorraad getal mist een eenheid.

Door Tweakers user masauri, woensdag 24 januari 2018 11:52

JW1904 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:36:
Of ik begin gewoon opnieuw.. kan ook.
Met wat ik nu al opgebouwd heb steekt me dat dan opnieuw tegen als ik zou moeten herbeginnen. :p

Door Tweakers user PublishedMeteor, woensdag 24 januari 2018 12:14

Ben inmiddels bij level 9 en mis nieuwe features. Zijn er plannen om ook na level 7/8 nog nieuwe dingen te kunnen bouwen etc?

EDIT: Ik ben hooked! Kan niet wachten tot de verbeterde versie er is! Keep up the good work! :D

[Reactie gewijzigd op woensdag 24 januari 2018 12:14]


Door Tweakers user harmageddon, woensdag 24 januari 2018 12:28

Met de windmolencontroller lijkt het mis te gaan vanaf een bepaald aantal controllers. Ook in IE 11 gaat het met 75 controllers mis. Krijg geen bloem meer binnen. Tot iets van 40 a 50 molens deden ze het wel....

Door Tweakers user Koenzie, woensdag 24 januari 2018 12:49

Ik zit inmiddels helemaal vast :P Alles is te duur om te kopen en geld verdienen gaat te langzaam om genoeg te verdienen.

Ben benieuwd naar de updates, want de contollers werken inderdaad nog niet :) daarbij blijft energie centrales bouwen te duur.

Door Tweakers user Xeodopel, woensdag 24 januari 2018 13:16

Ik zat ook vast met de controllers,
Ben nu maar opnieuw begonnen en ga nu nog beter op mijn energievoorraad letten. Er moet gewoon ruim genoeg zijn. En ook gewoon wat minder controllers voor het verwerken van de bloem.

Zit al weer bijna op level 7

Heb wel mijn stratigie :) aangepast. Ik maak nu ook veel gebruik van de oliepompen en grote olie tanks. Kan je toch lekker op de achtergrond geld verdienen.
Heb inmiddels 80 oliepompen en voorraadtank voor 100k. Heb helemaal nog niet zoveel olie nodig maar het verkoopt lekker makkelijk. Olie tanks uitbreidingen blijven ook gewoon 1000 EUR per stuk. De prijs loopt dus niet steeds op.
Zojuist na uurtje lunchen het kunnen verkopen voor 18 EUR per stuk. Toch lekker die 1.8 miljoen die je dan krijgt. :)


Nu nog een automatische bloem verkoper voor als het boven een bepaalde prijs is. Hoef ik helemaal niets meer te doen :*)

[Reactie gewijzigd op woensdag 24 januari 2018 13:24]


Door Tweakers user f.heinen, woensdag 24 januari 2018 14:04

Note: ik ben geen JS specialst

Volgens mij zit de windmolen controller bug in regel 587:
if (objEnergy.use(+objWindmill.amountAutomated * +objWindmillController.energy) != (+objWindmill.amountAutomated * +objWindmillController.energy)) {

Deze is waar wanneer de waarden gelijk zijn. En dat moet niet.
Ik gebruik de laatste versie van Chrome.

Door Tweakers user Neo_TGP, woensdag 24 januari 2018 15:08

f.heinen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:04:
Note: ik ben geen JS specialst

Volgens mij zit de windmolen controller bug in regel 587:
if (objEnergy.use(+objWindmill.amountAutomated * +objWindmillController.energy) != (+objWindmill.amountAutomated * +objWindmillController.energy)) {

Deze is waar wanneer de waarden gelijk zijn. En dat moet niet.
Ik gebruik de laatste versie van Chrome.
Nee juist niet waar als ze gelijk zijn en dat klopt ook, die eerste functie geeft de verbruikte energiehoeveelheid terug als ales goed gaat, dus dan zou dat niet moeten spelen. Bovendien wordt daarna pas de graan uit de silo's gehaald. Maar ik gok dat het wel ergens in die hoek zit.

Kan iemand eens kijken of het graan wel in mindering gebracht wordt?

Door Tweakers user Deurges, woensdag 24 januari 2018 15:16

Zeker een leuk spel. Blijft spelen met de prijzen etc en nu 2de keer begonnen want de prijzen voor de energie, lopen de spuigaten uit hahaha en verkopen zou ook een optie zijn voor 50¤ van de waarde of iets

Door Tweakers user JW1904, woensdag 24 januari 2018 15:23

Ondertussen een andere taktiek opgepakt. "Maar" 20 velden, 2 robots, 7 controllers. Draait nu automatisch. Gaat niet snel, maar wel lekker.

Door Tweakers user Xeodopel, woensdag 24 januari 2018 15:36

Neo_TGP schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:08:
[...]


Nee juist niet waar als ze gelijk zijn en dat klopt ook, die eerste functie geeft de verbruikte energiehoeveelheid terug als ales goed gaat, dus dan zou dat niet moeten spelen. Bovendien wordt daarna pas de graan uit de silo's gehaald. Maar ik gok dat het wel ergens in die hoek zit.

Kan iemand eens kijken of het graan wel in mindering gebracht wordt?
Bij mij werd er geen graan in mindering gebracht. Die bleef maximaal vol zitten.

Door Tweakers user brue, woensdag 24 januari 2018 15:39

Xeodopel schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:36:
[...]


Bij mij werd er geen graan in mindering gebracht. Die bleef maximaal vol zitten.
Hier hetzelfde verhaal

Door Tweakers user Neo_TGP, woensdag 24 januari 2018 16:08

Oke, ik heb het een en ander aangepast rond de windmill controllers en ze werken nu wel een stuk beter, nog steeds loopt het niet helemaal lekker als je niet voldoende energie hebt, maar dat los ik later even op.

Door Tweakers user Xeodopel, woensdag 24 januari 2018 16:49

bug rapport:
Als je onderzoek veredeling graan is afgerond wordt bij Landbouw --> Opbrengst per veld keurig het gewicht daar aangepast.
Alleen bij Automatiseer --> (voor ??????kg graan per run) staat dan nog steeds het oude gewicht.
Pas na een refresh van de hele pagina wordt dat ook gewijzigd? Heb niet gecheckt of hij dan wel al met het nieuwe gewicht of nog met het oude gewicht automatisch werkt. :)

Door Tweakers user f.heinen, woensdag 24 januari 2018 16:57

Neo_TGP schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:08:
[...]


Nee juist niet waar als ze gelijk zijn en dat klopt ook, die eerste functie geeft de verbruikte energiehoeveelheid terug als ales goed gaat, dus dan zou dat niet moeten spelen. Bovendien wordt daarna pas de graan uit de silo's gehaald. Maar ik gok dat het wel ergens in die hoek zit.

Kan iemand eens kijken of het graan wel in mindering gebracht wordt?
Ahh, dan ga ik morgen verder kijken.

Door Tweakers user Mad-Monkey, woensdag 24 januari 2018 22:57

allereerst vermakelijk spelletje.


de puntjes die mij opvielen als tester

- 1325.6500000000015KG aan restcapaciteit. / 24802.399999999998kg graan per run je wilt misschien max aantal decimalen gebruiken
- als je 2% aan bv graan hebt gaat probeert de tekst te wordwrappen in die 2%, dit maakt lezen eigenlijk onmogelijk, je wilt tekst misschien gecentreerd in de balk laten
- zodra je overproductie olie hebt kan je nooit meer zien wat andere verkopen opleveren, mogelijk omdat olie altijd het laatst verkochte product is elke tick?
-toen mijn energie piekvraag 690 werd en ik 500 produceer, draait mijn molen niet meer en dit kan je eigenlijk niet meer corrigeren, de prijs van energie is bij 53 al 2,5 mil,

succes met verder ontwikkelen

[Reactie gewijzigd op woensdag 24 januari 2018 23:04]


Door Tweakers user Jaaap, woensdag 24 januari 2018 23:25

Leuk spelletje.

De prijsberekening van energiecentrales is wel raar:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var PriceFactor = 25;
objPowerPlant.priceCalc = function() {
        if (+objPowerPlant.amount < 10) {
            ...
        } else {
            var PPTempCost = (+objPowerPlant.amount / +PriceFactor);
            objPowerPlant.price = (+objPowerPlant.price * +PPTempCost) + 1;
        }
}

Als er 10 zijn, dan wordt de prijs van de elfde: (oldPrice * 10 / 25) + 1;

[Reactie gewijzigd op woensdag 24 januari 2018 23:28]


Door Tweakers user matroosoft, donderdag 25 januari 2018 08:06

game.hotellan.nl -> Is Hotellan de naam van de game? En misschien kan je er een topic voor maken. In een topic krijgen mensen een notificatie als ze getagd of gequote worden, hier alleen degene die de blogpost heeft geschreven.

Door Tweakers user Neo_TGP, donderdag 25 januari 2018 08:46

Jaaap schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:25:
Leuk spelletje.

De prijsberekening van energiecentrales is wel raar:
Klopt, ik heb daar eigenlijk 2 opties door elkaar gehaald, ik gok dat ik dat vanavond wel even netter kan maken.

Ik heb nu in ieder geval het weergeven van bedragen overal netter gemaakt.

Verder ben ik bezig met een duidelijker overzicht van de recente gebeurtenissen (zodat bijvoorbeeld de olie overschot verkopen de rest niet meer overstemmen). En ik heb wat nieuwe dingen voorbereid.
matroosoft schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:06:
game.hotellan.nl -> Is Hotellan de naam van de game? En misschien kan je er een topic voor maken. In een topic krijgen mensen een notificatie als ze getagd of gequote worden, hier alleen degene die de blogpost heeft geschreven.
Ik ben er eigenlijk niet over uit hoe het spelletje moet heten en het domein was eigenlijk maar tijdelijk. Zodra ik of iemand hier een leuke naam bedacht heeft zal ik eens een topic aanmaken :)

Door Tweakers user Giesber, donderdag 25 januari 2018 09:07

Bij het initieel laden van het spel worden bij "Money" en "NextLevel" de defaults op "¤ 2000" (en "¤ 3000") gezet. Vervolgens wordt er verder in de code afgerond, maar da's nogal vervelend als die eurotekens in de waarde staan, dus het resultaat voor beide is NaN. Dat doet zich enkel voor als het spel nog nooit gespeeld is in de browser (geen local storage voor die waarden).

Je zal waarschijnlijk bij "localStorage.getItem('Money') || FixMoney(2000);" de FixMoney aanroep moeten weghalen, want als ik zelf 2000 in de localStorage zet, werkt het wel. Idem voor NextLevel.

Door Tweakers user Neo_TGP, donderdag 25 januari 2018 09:24

Giesber schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:07:
Bij het initieel laden van het spel worden bij "Money" en "NextLevel" de defaults op "¤ 2000" (en "¤ 3000") gezet. Vervolgens wordt er verder in de code afgerond, maar da's nogal vervelend als die eurotekens in de waarde staan, dus het resultaat voor beide is NaN. Dat doet zich enkel voor als het spel nog nooit gespeeld is in de browser (geen local storage voor die waarden).

Je zal waarschijnlijk bij "localStorage.getItem('Money') || FixMoney(2000);" de FixMoney aanroep moeten weghalen, want als ik zelf 2000 in de localStorage zet, werkt het wel. Idem voor NextLevel.
Oeps.. ik push even een fix..

In de fix zit ook een nieuwe berekening van de prijs van de energiecentrales..

Door Tweakers user Koenzie, donderdag 25 januari 2018 09:55

Mijn centrale kost nu 234.125.100,33, nog best prijzig ;)

Ik heb 150 controllers en die werken niet, nemen geen graan en maken geen bloem.

Prijzen zien er allemaal netjes uit nu.

heb eigenlijk niet zo veel zin om opnieuw te beginnen en dan minder controllers te bouwen :P

Door Tweakers user f.heinen, donderdag 25 januari 2018 10:00

Ik gok er op dat @Neo_TGP niet bedoeld dat de prijzen met terugwerkende kracht opnieuw berekend worden en dat je je geld terug krijgt voor de investeringen die je al gedaan hebt in je energiecentrales.... ;)

En de controllers moeten gefixt kunnen worden. Ik wil straks nog even kijken of ik Neo kan helpen met het vinden van de bug.

Door Tweakers user Koenzie, donderdag 25 januari 2018 10:06

f.heinen schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:00:
Ik gok er op dat @Neo_TGP niet bedoeld dat de prijzen met terugwerkende kracht opnieuw berekend worden en dat je je geld terug krijgt voor de investeringen die je al gedaan hebt in je energiecentrales.... ;)

En de controllers moeten gefixt kunnen worden. Ik wil straks nog even kijken of ik Neo kan helpen met het vinden van de bug.
dat bedoelde ik ook niet ;) maar de berekening van de kostprijs zou toch ook geupdate moeten worden als deze is aangepast?

Door Tweakers user Xeodopel, donderdag 25 januari 2018 10:07

ik denk alleen wel dat door je fix, nu mijn hele voorraad olie en energie ineens leeg was. :O
Nu weer opnieuw voorraad olie aanleggen, wou ze bijna verkopen voor paar miljoen

Door Tweakers user jannickdeb, donderdag 25 januari 2018 10:10

Afronden is misschien ook wel iets wat we graag willen hebben:

"Op dit moment zijn er: 15 Robots die 150 velden bewerken (voor 56966.99999999999kg graan per run). "

De controllers doen het bij mij eigenlijk altijd goed in Chrome op android.

Door Tweakers user Heephstan, donderdag 25 januari 2018 10:28

Haha, als ik dit zo lees heb je per ongeluk de nieuwe angry-birds gemaakt! :+

Door Tweakers user Neo_TGP, donderdag 25 januari 2018 10:30

f.heinen schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:00:

En de controllers moeten gefixt kunnen worden. Ik wil straks nog even kijken of ik Neo kan helpen met het vinden van de bug.
De controllers moeten het nu doen eigenlijk. Het kan wel even zijn dat je de pagina goed moet refreshen om te zorgen dat hij het script goed ophaalt en niet uit de cache haalt. Ik ga de werking van de controllers sowieso wel even aanpassen nog maar dat doe ik vanavond of dit weekend pas. Toch nog een foutje zie ik.. wordt aan gewerkt

update:
Het komt nu niet meer voor dat hij wel graan pakt, maar daar vervolgens niets mee doet, wat wel nog gebeurt is dat hij "droog" draait, dus geen graan pakt terwijl je dat wel zou verwachten en eigenlijk alleen energie verbruikt. Dit los ik met een komende update sowieso even op.
Xeodopel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:07:
ik denk alleen wel dat door je fix, nu mijn hele voorraad olie en energie ineens leeg was. :O
Nu weer opnieuw voorraad olie aanleggen, wou ze bijna verkopen voor paar miljoen
Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen, de fix die ik gedaan heb was alleen voor nieuwe spellen en veranderd de prijsfactor wanneer je een nieuwe energiecentrale koopt (dus de verhoging is minder, het bedrag zelf heb ik nu even gelaten voor wat het was).
jannickdeb schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:10:
Afronden is misschien ook wel iets wat we graag willen hebben:

"Op dit moment zijn er: 15 Robots die 150 velden bewerken (voor 56966.99999999999kg graan per run). "

De controllers doen het bij mij eigenlijk altijd goed in Chrome op android.
Afronden zal ik vanavond even fixen (kleine moeite eigenlijk).

[Reactie gewijzigd op donderdag 25 januari 2018 10:48]


Door Tweakers user Koenzie, donderdag 25 januari 2018 11:04

Xeodopel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:07:
ik denk alleen wel dat door je fix, nu mijn hele voorraad olie en energie ineens leeg was. :O
Nu weer opnieuw voorraad olie aanleggen, wou ze bijna verkopen voor paar miljoen
Hier hetzelfde probleem... en hij pompt ook niet meer en wekt geen energie meer op...

*stresss*

EDIT: Na 1x op pompen te drukken komt dat weer op gang :P

[Reactie gewijzigd op donderdag 25 januari 2018 11:04]


Door Tweakers user Neo_TGP, donderdag 25 januari 2018 11:33

Oke.. De windmolencontrollers moeten het nu naar behoren doen..

Door Tweakers user Koenzie, donderdag 25 januari 2018 11:39

Neo_TGP schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:33:
Oke.. De windmolencontrollers moeten het nu naar behoren doen..
Yes :) Hier nu wel iig

Door Tweakers user f.heinen, donderdag 25 januari 2018 12:19

Neo_TGP schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:33:
Oke.. De windmolencontrollers moeten het nu naar behoren doen..
Super!

Door Tweakers user RoffaboyS, donderdag 25 januari 2018 13:25

Dit doet mij denken aan CrimeClub maar dan als een boer :p

Door Tweakers user jannickdeb, donderdag 25 januari 2018 18:59

Neo_TGP schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:30:
Afronden zal ik vanavond even fixen (kleine moeite eigenlijk).
Yes!!! Hij rond af naar boven! Nu vermalen mijn automatische windmolens 0,00000000001kg graan per run meer :*)

Door Tweakers user etienne001, donderdag 25 januari 2018 19:37

Hmmmm toch wel verslavend!!

Door Tweakers user Neo_TGP, donderdag 25 januari 2018 19:40

Oké, ik heb een update gedaan. Ik heb zoveel mogelijk van jullie input verwerkt waaronder:
  • Definitief windmolencontrollers gerepareerd
  • Bedragen worden nu overal als bedragen weergegeven
  • Andere aantallen zijn van punten en komma's voorzien
  • Windmolencontrollers kunnen nu verkocht worden
  • Pasta kan nu verkocht worden!
  • Pasta is wel een level doorgeschoven naar lvl 7
  • Als je windmolencontrollers gebruikt kan je de niet geautomatiseerde windmolens nu ook goed gebruiken
  • De opbrengst van de windmolens wordt per seconde opgeboekt en niet meer volledig aan het einde
  • Energiecentrales zijn goedkoper
  • Een aantal opmaak dingen en meldingen als je iets wil doen wat niet kan
Je kan de pagina refreshen voor de nieuwe versie, alles zou moeten blijven werken. De huidige prijs van de energiecentrales blijft ongewijzigd, alleen de prijsverhoging voor de volgende stappen is minder heftig.

Door Tweakers user SemwiseTheBrave, donderdag 25 januari 2018 19:49

klopt het dat er een delay van 6 seconde bij de winmolencontrollers is?

Door Tweakers user Neo_TGP, donderdag 25 januari 2018 19:57

SemwiseTheBrave schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:49:
klopt het dat er een delay van 6 seconde bij de winmolencontrollers is?
Je kan in het ergste geval voor nu even een delay van 5 seconden hebben, dat haal ik er zo nog wel even uit.

Door Tweakers user etienne001, donderdag 25 januari 2018 20:01

Ik snap niet goed wat die windmolencontrollers doen eigenlijk.

Ik heb 250 windmolens en 251 controllers?

Door Tweakers user SemwiseTheBrave, donderdag 25 januari 2018 20:07

@Etienne
automatisch graan omzetten in bloem

1 controller stuurt 1 windmolen aan
met als voorwaarde:
Genoeg graan
Genoeg energie

Door Tweakers user etienne001, donderdag 25 januari 2018 20:09

Aha,

De huidige energieproductie: 790
De huidige piekenergievraag: 535

Hoeveelheid graan op voorraad: 665.000kg
Er zijn 133 graan silo's beschikbaar

Maar ik moet inderdaad nog handmatig omzetten...

Door Tweakers user Neo_TGP, donderdag 25 januari 2018 20:12

etienne001 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:09:
Aha,

De huidige energieproductie: 790
De huidige piekenergievraag: 535

Hoeveelheid graan op voorraad: 665.000kg
Er zijn 133 graan silo's beschikbaar

Maar ik moet inderdaad nog handmatig omzetten...
Als je 251 controllers hebt moet je een energieproductie van 2510 per seconde hebben om genoeg energie in voorraad te hebben. In tegenstelling tot een pop pakt de controller in 1x alle energie die nodig is voor de run, dus 25.100 per keer, iedere 10 sec start een run dus in die 10 sec moet je 25.100 energie gegenereerd hebben :)

Overigens pakt hij iedere keer zoveel stroom als hij kan om een maximaal aantal controllers te laten werken.

[Reactie gewijzigd op donderdag 25 januari 2018 20:13]


Door Tweakers user etienne001, donderdag 25 januari 2018 20:25

Ik snap hem :)
Hij loopt inmiddels, thnxs

Door Tweakers user Neo_TGP, donderdag 25 januari 2018 20:30

SemwiseTheBrave schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:49:
klopt het dat er een delay van 6 seconde bij de winmolencontrollers is?
De delay is nu nog max 1 seconde.

Door Tweakers user masauri, donderdag 25 januari 2018 22:02

Neo_TGP schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:40:
Oké, ik heb een update gedaan. Ik heb zoveel mogelijk van jullie input verwerkt waaronder:
  • Energiecentrales zijn goedkoper
Je kan de pagina refreshen voor de nieuwe versie, alles zou moeten blijven werken. De huidige prijs van de energiecentrales blijft ongewijzigd, alleen de prijsverhoging voor de volgende stappen is minder heftig.
Ik merk er niets van :p

Op dit moment zijn er 59 energiecentrales.
Kosten eenvoudige energiecentrale: ¤ 75.819.677,55

Energie:
De huidige energieproductie: 590
De huidige piekenergievraag: 581

Door Tweakers user icecr0wn, vrijdag 26 januari 2018 08:36

Zeker een grappig spelletje.
Werken met graan/bloem werkte prima!
Olie leek bij niet nuttig. Het leek er op dat ik per klik op 'pomp olie' maar 1 olie kreeg.
Blijkbaar kon de prijs ook gratis zijn. De prijs was 0.00... Leuk om in te kopen, maar niet om te verkopen.

Verder dan level 3 ben ik niet gekomen, heb ook werk te doen. :D

Zou zeggen:
- Ga door!
- Maak er wat moois van.
- Optimaliseer je UI design.

Door Tweakers user Laurensius88, vrijdag 26 januari 2018 12:37

even zitten hobbien omdat ik vond dat het niet hard genoeg ging.. :P

setInterval(function(){ if(objFlour.price > 650){ objFlour.sell(); } }, 1000);

Door Tweakers user WillemTW, vrijdag 26 januari 2018 14:24

Kan zo op Steam early access heb wel erger gezien daar :)

Door Tweakers user Drakensteine, zaterdag 27 januari 2018 11:45

Gaaaf gedaan! Concept zit prima in elkaar, ga door zou ik zeggen. Nu naar een App versie ;)

Door Tweakers user Xeodopel, dinsdag 30 januari 2018 16:09

IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE!!! BEN HET HELEMAAL ZAT!!!


Dit spel is gewoon te verslavend. Zo simpel, maar gewoon leuk. En het gaat eigenlijk nergens over, maar toch blijf je maar naar die prijzen kijken als alles weer vol hebt zitten.
Ik ga nu toch echt even proberen of ik het spel minimaal een dag niet ga starten. :(
Mijn werk begint er nu toch onder te lijden.

PS. Ik zoek nog een automatische pizza dozen bakker. :*) Dan hoef ik niet de hele dag in de gaten te houden wanneer ik weer kan klikken _/-\o_

Door Tweakers user masauri, dinsdag 30 januari 2018 19:33

Xeodopel schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:09:
IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE!!! BEN HET HELEMAAL ZAT!!!


Dit spel is gewoon te verslavend. Zo simpel, maar gewoon leuk. En het gaat eigenlijk nergens over, maar toch blijf je maar naar die prijzen kijken als alles weer vol hebt zitten.
Ik ga nu toch echt even proberen of ik het spel minimaal een dag niet ga starten. :(
Mijn werk begint er nu toch onder te lijden.

PS. Ik zoek nog een automatische pizza dozen bakker. :*) Dan hoef ik niet de hele dag in de gaten te houden wanneer ik weer kan klikken _/-\o_
Welk lvl zit ge ondertussen? :p

Door Tweakers user Xeodopel, woensdag 31 januari 2018 10:34

Zit nu op lvl 9, ben al paar keer opnieuw begonnen.

Zie nu dat er alweer een uitbreiding is met kippen om eieren te leggen, Briljant bedacht.
Alleen nu loopt mijn Energie niet meer op. Hij blijft rond de 12500 van 50000 hangen. normaal gesproken liep hij wel door tot 50000. Of komt dit omdat ik nu ineens meer energie nodig heb dan voorheen. Is daar wat in veranderd?


Doordat je nu ook eieren nodig hebt voor het maken van paste en de snel geld verdienende pizza dozen hebt verwijdert, duurt het wel langer om nu geld te verdienen voor een hoger level. Heb nu wel erg veel eieren nodig om een beetje paste te maken. Zo gaat het nog heel lang duren voor ik bij level 10 ben :)

[Reactie gewijzigd op woensdag 31 januari 2018 10:47]


Door Tweakers user JW1904, woensdag 31 januari 2018 11:25

Podverdrie, eindelijk een manier om snel geld te verdienen met de pasta; wordt er ineens naar eieren gevraagd.

Opnieuw begonnen met een andere tactiek.

Door Tweakers user etienne001, woensdag 31 januari 2018 13:29

JW1904 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:25:
Podverdrie, eindelijk een manier om snel geld te verdienen met de pasta; wordt er ineens naar eieren gevraagd.

Opnieuw begonnen met een andere tactiek.
Vanaf lvl 7 kan ik gewoon pasta maken ;)

Door Tweakers user Xeodopel, woensdag 31 januari 2018 21:22

etienne001 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:29:
[...]


Vanaf lvl 7 kan ik gewoon pasta maken ;)
Helaas, op lvl 9 heb ik ook eieren nodig. En dat gaat niet snel. Heb nu 5 boerderijen met 5000 kippen en die leggen maar 1000 eieren per 5 ticks. Dat schiet dus niet echt op. :O


Reageren is niet meer mogelijk